Macron amplia el confinament parcial a tot França i tanca les escoles tres setmanes
El president de la República Francesa, Emmanuel Macron, ha pres aquesta decisió per frenar l'expansió de la pandèmia.
El president de França, Emmanuel Macron, ha anunciat aquest dimecres un confinament atenuat per a tot el país en un intent de frenar l'expansió de la pandèmia, que ha saturat els hospitals de diverses regions.
Aquesta mesura entrarà en vigor "des de la nit del dissabte durant quatre setmanes", ha afirmat en una declaració televisada en què ha estés a tot França el tipus de confinament en què ja estaven 19 departaments del país.
A més, Macron ha informat que les escoles primàries i guarderies continuaran tancades durant tres setmanes; quatre per a secundària i instituts.
La ciutadania no es pot desplaçar més de 10 quilòmetres del domicili
Aquest confinament suposa que els comerços essencials no tancaran, encara que la llista de sectors oberts és més àmplia i ara inclou llibreries i floristeries. No es pot eixir de les regions, excepte per causa justificada, i la ciutadania tampoc podrà desplaçar-se a més de deu quilòmetres del domicili excepte per a treballar o per un motiu peremptori. El toc de queda, d'altra banda, es manté de 19:00 a 6:00 hores.
El president de la República Francesa també ha demanat un "esforç suplementari" i ha afirmat que "la situació és més perillosa que a la tardor, perquè el virus és més contagiós i més mortífer" a causa de la variant britànica.
El dia 26 reobriran guarderies i centres de primària, però els de secundària i instituts tindran una altra setmana d'ensenyament a distància i no regressaran a classe fins al 5 de maig, quan tornaran amb aforament adaptat en funció de la situació de la pandèmia.
Amb tot, Macron també ha assenyalat que aquells pares i mares que no puguen teletreballar tindran la possibilitat d'acollir-se a la desocupació temporal (ERTO) per atendre els fills durant aquest període. També ha anunciat ajudes a comerciants i altres sectors per a cuidar dels seus menors.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo