Lukaixenko acusa Occident d'afavorir una tercera guerra mundial
Emmanuel Macron ha contestat al president bielorús en Twitter: "Nosaltres no volem una guerra mundial"
El president de Bielorússia, Alexandr Lukaixenko, ha acusat aquest dijous Occident de crear "riscos" d'una tercera guerra mundial, quan ha intervingut en la VI Cimera de la Conferència d'Interacció i Mesures de Confiança a Àsia (CICA).
"Després de la desintegració de la Unió Soviètica, l'anomenat Occident col·lectiu, embriagat per la seua victòria, va perdre el control, no va complir les seues funcions de regulador global i garant de l'estabilitat. I tothom paga per això", ha dit el mandatari bielorús, que participa en la CICA en qualitat d'observador.
Lukaixenko ha destacat que la pràctica d'organitzar colps d'estat i de castigar amb sancions els països que s'hi resisteixen, de cap manera s'ajusta al dret internacional.
"La nostra resposta ha de ser clara: això és inacceptable i comporta el risc de l'esclat d'una tercera guerra mundial, en la qual no hi haurà vencedors", ha advertit el líder bielorús.
Lukaixenko ha denunciat també que l'objectiu d'aquests països és sembrar la discòrdia i la divisió per a obtindre un "accés sense control als recursos i als mercats".
Poc després de les declaracions de Lukaixenko, el president Francés, Emmanuel Macron, ha publicat un tuit amb un missatge senzill: "Nosaltres no volem una guerra mundial". En un segon tuit Macron ha explicat: "Estem ajudant Ucraïna a resistir en el seu sòl, mai per a atacar Rússia. Vladímir Putin ha de detindre aquesta guerra i respectar la integritat territorial d'Ucraïna".
Més llegit
-
Sánchez anuncia la convocatòria d'eleccions generals per al 29 de novembre
-
Sumar anunciarà el 17 d'octubre un nou partit, amb el nom de Front Ampli, i el cap de llista per a les pròximes eleccions generals
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Feijóo: “La convocatòria electoral respon a la por de conéixer fins a l’últim detall de l'embolic de casos de corrupció oberts”
-
Consulta el calendari per a les eleccions generals del 29 de novembre
-
Sánchez compareix a les 09:00 hores per a revelar si avança o no les eleccions