L’OMS eleva a “molt alt” el risc de propagació global de la Covid-19
Insisteix que de moment no hi ha evidència que el virus circule “lliurement” i que encara es pot “contindre”.
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha elevat aquest divendres el risc d’expansió global del nou coronavirus, el causant de la malaltia Covid-19 d’“alt” a “molt alt” després de detectar-se el primer cas a Àfrica, l’última zona on, fins ara, no s’havien donat casos. En els últims dies també s’han localitzat brots importants en països com Itàlia (amb 21 morts i 821 contagis detectats) o l’Iran (amb almenys 26 morts i 245 contagis).
Com cada dia, el director general de l’OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha comparegut en roda de premsa i ha confirmat que fora de la Xina s’han detectat fins ara 4.351 casos en 48 països, amb primers contagis a Nigèria, Dinamarca, Estònia, Lituània i els Països Baixos en les últimes 24 hores. “L’augment continuat en el nombre de casos i el nombre de països afectats en els últims dies són preocupants”, ha assenyalat.
Tot i això ha volgut també fer una crida a la calma i ha insistit que, de moment, no hi ha evidència que el virus es propague “lliurement”; per tant, al seu parer, encara hi ha possibilitat de “contindre” la infecció sempre que es prenguen mesures “enèrgiques” per a detectar ràpidament els casos, aïllar-los, atendre els pacients i rastrejar-ne els contactes. “Hi ha escenaris diferents en països diferents, i escenaris diferents dins del mateix país. La clau per a contindre aquest coronavirus és trencar les cadenes de transmissió”, ha explicat.
El risc “molt alt” només s’havia establit fins ara a la Xina, on es troba el focus originari del coronavirus (la ciutat de Wuhan). Al país asiàtic s’han diagnosticat en els últims tres dies menys casos nous que a la resta del món.
Més llegit
-
Emergències emet un avís especial davant del temporal de vent a la Comunitat Valenciana
-
Una jornada més de ratxes fortes deixa limitacions en els trens, dos vols desviats i més de 200 servicis dels bombers
-
Un accident múltiple provoca quasi nou quilòmetres de retenció a l'A-7 entre Picassent i Torrent
-
Moren dos persones en l'incendi d'un edifici a Xàbia
-
Catalá anuncia que se sancionarà a Compromís per "embrutar la ciutat" amb la seua nova campanya sobre transport
-
Més avisos taronja per vent a la vista
Més vist
Més escoltat
-
11.02.2026 | 90 minuts
-
11.02.2026 | ContrÀpunt
-
11.02.2026 | 'Anatomía del silencio': el musical que trenca el silenci de l'assetjament
-
11.02.2026 | Paula Montalbán presenta ‘Abans’, el seu primer senzill
-
11.02.2026 | L'hora de la cultura | 'Sentim les llibreries' i 'Anatomía del silencio'
-
11.02.2026 | Les notícies del migdia