L'OMS declara l'emergència internacional pel coronavirus davant l'augment de casos fora de la Xina
La mesura preveu augmentar la coordinació entre totes les xarxes sanitàries i fer homogenis programes de tractament, quarantena i conscienciació.
L'Organització Mundial de la Salut declara l'emergència internacional pel coronavirus a causa de l'augment de casos fora de la Xina. La mesura preveu un augment de la coordinació entre totes les xarxes sanitàries amb l'objectiu de prendre un major nombre de mesures de prevenció i fer homogenis els programes de tractament, quarantena i conscienciació.
Hi ha més de 8.000 casos en prop d'una vintena de països, encara que el 99% dels casos s'han diagnosticat dins de la Xina.
Un comité d'emergència de quinze experts, convocat pel director general de l'OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha declarat l'alerta, després d'haver-la descartat fa una setmana, davant l'aparició de diversos contagis entre humans en països com Alemanya, el Japó, els EUA o Vietnam, en pacients que no havien viatjat recentment a la Xina.
És la sisena ocasió en què l'OMS declara aquest tipus d'emergència global, després de les activades davant el brot de grip H1N1 (2009), els d'Ebola a l'Àfrica Occidental (2014) i a la República Democràtica del Congo (2019), el de poliomielitis de 2014 i el de virus del Zika, de 2016.
"Hem de recordar que es tracta de persones, no de xifres. Les recomanacions del comitè per evitar la propagació del virus són més importants que la declaració d'emergència de salut pública i assegurar una resposta mesurada i basada en l'evidència", ha dit el director de l'OMS.
El director de l'organisme ha dit que no hi ha cap tipus de mesures que interferisquen innecessàriament amb els viatges i el comerç internacional i ha demanat a tots els països que apliquen decisions basades en evidències i coherents.
Així mateix ha expressat que l'OMS està disposada a proporcionar assessorament a qualsevol país que estiga considerant quines són les mesures.
Més llegit
-
Els bombers informen la jutgessa de la dana que Emergències és responsable del control del cabal en rius i barrancs
-
Les impactants imatges del túnel de l'AP-7 negat a Pilar de la Horadada: cotxes atrapats i conductors amb l'aigua al coll
-
Copernicus estima que la riuada causada per la dana Adam va negar almenys 1.050 ha a la Safor i la Marina Alta
-
El Consorci de Compensació d'Assegurances rep vora 5.900 peticions d'indemnització per la dana a la Comunitat Valenciana
-
La Generalitat eleva a 41 els pobles afectats per l'última dana i amb ajudes urgentes
-
Jorge Suárez, subdirector d'Emergències el 29-O, deixa el càrrec a petició pròpia