Ja són 14 els paquets bomba interceptats als Estats Units
Donald Trump acusa els mitjans de comunicació d'utilitzar el cas per a atacar-lo políticament.
Als Estats Units s'ha interceptat un altre paquet bomba que s'afig als altres 13 que han rebut durant tota la setmana diverses personalitats rellevants del país, la majoria d'elles pròximes al Partit Demòcrata i crítiques amb l'actual president Donald Trump. Entre els destinataris dels enviaments destaquen l'expresident Barack Obama, l'exsecretària d'Estat i excandidata presidencial, Hillary Clinton, o l'actor Robert de Niro.
Aquest divendres, l'FBI va detindre un home a l'estat de Florida per la seua relació amb l'enviament d'aquests paquets. L'acusat, Cesar Altieri Sayoc, té 56 anys, és seguidor del president Donald Trump i s'enfronta a una pena de presó de fins a 48 anys. Sayoc tenia una furgoneta blanca empaperada de dalt a baix amb fotografies de Trump i imatges que insultaven els polítics demòcrates, a més d'un adhesiu contra la cadena CNN. Tot i la detenció, el director de l'FBI, Christopher Wray, ha advertit que encara hi podria haver altres sobres amb artefactes explosius en circulació.
Donald Trump mateix ha reaccionat també a la detenció i ha acusat els mitjans de comunicació d'haver aprofitat l'arrest per a "apuntar-se un punt polític" en contra d'ell i del Partit Republicà quan falten menys de dues setmanes per a les eleccions legislatives. En un míting a Carolina del Nord, el líder nord-americà ha demanat que acaben "els atacs personals".
El Comité per a la Protecció dels Periodistes (CPJ) ha advertit, en resposta a aquestes declaracions, que als Estats Units hi ha professionals de la informació que se senten insegurs per la constant hostilitat i menyspreu al seu treball del president Donald Trump, i l'ha instat a parar aquesta actitud. El subdirector executiu d'aquesta entitat, Robert Mahoney, ha manifestat que, tot i que no es pot afirmar que els discursos del mandatari nord-americà inciten a la violència, "està clar que algunes persones estan influïts per ells".
Més llegit
-
L'alumne amb la nota més alta en la PAU a la Comunitat vol estudiar medicina per a retre homenatge a son pare
-
L’amor no té edat: ‘El retrovisor’ explora les noves relacions sentimentals de les persones majors
-
Assalten de matinada una sucursal bancària de Casinos amb explosius
-
El curs escolar 2026-27 començarà el 9 de setembre i finalitzarà el 18 de juny a la Comunitat Valenciana
-
El 95,23% dels estudiants valencians que es presentaren a la PAU superen la prova
-
Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d'un concert a Mislata