Interpol anuncia la dimissió ‘‘amb efecte immediat’’ del seu president, detingut pel govern xinés
Les autoritats xineses ha confirmat que el van detindre per haver comés una ‘‘greu violació de la legislació estatal’’.
L'organització internacional de policia, Interpol, ha anunciat que ha rebut la renúncia ‘‘amb efecte immediat’’ del seu president, el xinés Meng Hongwei detingut a la Xina per una pressumpta ‘‘violació de la legislació estatal’’ segons ha informat el periòdic South China Morning Post.
La detenció de Meng, confirmada per les autoritats xineses, podria estar relacionada, presumptament, amb la corrupció. L'expresident d'Interpol podria estar sent investigat com a antic responsable del govern xinés i podria haver sigut víctima d'una porga del règim.
La Interpol buscava Meng des del passat 25 de setembre quan la seua dona, Grace Meng, va denunciar que havia desaparegut. Meng ha expressat el temor per la seguretat del seu home, de qui ha dit que creu que està en perill i ha demanat ajut a la comunitat internacional per a trobar-lo. La dona del desaparegut va explicar que el passat 25 de setembre va rebre dos SMS inquietants del seu marit i des de llavors no ha tingut notícies seues.
La fiscalia de Lió ja ha obert una investigació per a estudiar la desaparició de Meng. El seu lloc al capdavant de l'organització internacional de policia serà assumit provisionalment pel coreà Kim Jong Jang, que fins ara era vicepresident sénior en el comité executiu d'Interpol. El nou president serà elegit al mes de novembre durant la 87a Assamblea General de l'organisme.
Més llegit
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
Pérez Llorca suma a la baixada d'impostos a la Comunitat Valenciana les noves deduccions a la música, pioneres a Espanya
-
Omplir el depòsit este dimecres resulta fins a 10 euros més car que ahir per la guerra al Pròxim Orient
-
Tràfec de gent a les gasolineres per a afanyar-se a omplir el depòsit abans que pugen els preus
-
Els trenta membres de l'expedició júnior del València Basket arriben a Turquia des d'Abu Dhabi
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part