Huit morts i un xiquet ferit després d'un terratrémol de magnitud 5,8 a l'Afganistan
El sisme es va sentir a Kabul i altres províncies del nord al voltant de les 20:40 hora local (16:10 GMT)
Almenys huit persones han mort, un xiquet ha resultat ferit i una persona més continua desapareguda després del terratrémol de magnitud 5,8 que va sacsar este divendres el nord-est de l'Afganistan, principalment Kabul i diverses províncies del nord i est del país.
El sisme es va generar al voltant de les 20:40 hora local (16:10 GMT) a una profunditat de 186 quilòmetres, amb epicentre al districte de Jurm de la província de Badakhxan, una regió muntanyosa al nord-est de l'Afganistan, segons va informar el Servei Geològic dels Estats Units (USGS).
"A la zona de Gosfandari, que forma part del centre de la província de Kabul, segons informació preliminar, un xiquet ha resultat ferit i huit persones han mort", va confirmar l'Autoritat Nacional de Gestió de Desastres de l'Afganistan en un comunicat.
El document va afegir que a Khaki Jabbar, un dels districtes de la província de Kabul, "algunes cases i murs han resultat danyats, però no s'han reportat víctimes".
Per la seua banda, el Ministeri de Salut del govern talibà va informar que ha posat les instal·lacions mèdiques en alerta màxima, i va instruir els hospitals centrals de Kabul i els departaments de salut provincials perquè garantisquen una preparació total en cas que hi haja víctimes.
L'Afganistan es troba en una zona d'alta activitat sísmica a causa de la ubicació geogràfica, tot just en la intersecció de diverses plaques tectòniques.
En els últims anys, el país ha patit terratrémols devastadors que han causat milers de morts i han destruït desenes de milers de llars, especialment a les zones rurals, on les construccions són més precàries.
Més llegit
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna torna a eixir al carrer a exigir la regeneració de la platja
-
L'incendi de la Calderona evoluciona favorablement, però es manté l'orde d'evacuació per al veïnat de Gátova fins que es done per estabilitzat
-
Estabilitzat l'incendi de Segorbe que ha cremat vora 632 hectàrees de la Calderona
-
Trobat el cadàver d'un home desaparegut després d'entrar de nit a la mar a Benicarló
-
Mor una persona en un accident de trànsit a la CV-35, a l'altura de Paterna
Més vist
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
23.08.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
22.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge