Hillary Clinton nega haver conegut Epstein i critica un interrogatori “repetitiu” al Congrés dels EUA
El marit, l’expresident Bill Clinton, reconeix que va usar l'avió privat d'Epstein per motius filantròpics, però nega que coneguera els delictes del magnat
L’exsecretària d’estat dels Estats Units Hillary Clinton ha insistit que no va conéixer mai personalment el financer i delinqüent sexual Jeffrey Epstein, i ha criticat el seu interrogatori davant d’un comité del Congrés per considerar-lo “repetitiu i poc productiu”. En declaracions a la premsa a Chappaqua (Nova York), localitat on residix amb el marit, l’expresident Bill Clinton, la dirigent demòcrata ha reiterat: “Mai vaig conéixer Jeffrey Epstein”. Epstein, acusat de pederàstia i tràfic de menors, va morir a la presó mentre esperava que el jutjaren.
Segons ha explicat, la compareixença —a porta tancada, a petició del comité— es va interrompre temporalment després de filtrar-se una fotografia de la sessió, presumptament presa per la congressista republicana Lauren Boebert. “La filtració de la fotografia és molt pertorbadora, perquè suggerix que podrien vulnerar altres acords”, ha afirmat.
“No sé quantes voltes vaig haver de dir que no conec Jeffrey Epstein”
Clinton ha mostrat frustració després de diverses hores de testimoni i ha assegurat que les preguntes es van formular “de manera repetitiva, literalment una vegada i una altra”. “No sé quantes voltes vaig haver de dir que no conec Jeffrey Epstein. Mai vaig anar a la seua illa, ni a la seua casa, ni a les seues oficines”, ha remarcat.
Abans l’exsecretària havia acusat el comité, controlat pels republicans, d’haver-la citada per a distraure l’atenció i encobrir les activitats del president dels Estats Units, Donald Trump, per la suposada connexió amb Epstein.
Clinton ha admés haver coincidit en algunes ocasions amb Ghislaine Maxwell, col·laboradora d’Epstein, en actes de la Fundació Clinton, però ha reiterat que no va tractar mai directament amb ell.
Bill Clinton ha reconegut que va fer diversos viatges en l’avió privat d’Epstein
Per la seua banda, Bill Clinton ha reconegut que va fer diversos viatges a principi dels anys dos mil en l’avió privat d’Epstein per motius filantròpics, però ha negat que coneguera els delictes del magnat.
Tots dos van acceptar comparéixer després de l’amenaça de ser acusats de desacatament i han sol·licitat que el seu testimoni es faça públic, amb l’argument que no tenen res a ocultar.
Hillary Clinton ha subratllat que desconeixia les activitats criminals del financer, que va morir en presó el 2019. “Com qualsevol persona decent, em vaig horroritzar quan vaig conéixer els seus crims”, ha conclòs.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
Un gos evita el segrest d'una dona a Polinyà de Xúquer mossegant un dels atacants
-
Dia de transició amb nuvolositat, que guanyarà força de vesprada
-
Tejero, incinerat a Xàtiva després d'una missa funeral limitada a la família
-
La boira complica la circulació entre el Baix Maestrat i la Plana i a la Vall d'Albaida
-
Canvis a partir del cap de setmana
Més vist
Més escoltat
-
26.02.2026 | 90 minuts
-
25.02.2026 | ContrÀpunt
-
25.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
25.02.2026 | Joana Milian rescata la cuina tradicional de Morella amb ‘Receptes de la seua iaia’
-
26.02.2026 | Cadena de valor | Els vehicles VTC, en contra del nou decret llei de la Generalitat
-
26.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part