La guerra comercial divideix els socis del G7
La cimera de les principals econòmiques del món acaba a Biarritz sense cap document conjunt.
La cimera que ha reunit les principals economies del món aquest cap de setmana a la localitat francesa de Biarritz ha posat de manifest l'amenaça de les tensions comercials. Això, en un escenari marcat pel procés de alentiment que afecta l'economia mundial i l'amenaça de recessió que plana sobre païssos com ara Alemanya o el Regne Unit.
La guerra comercial entre els Estats Units i la Xina i la possibilitat que es produïsca un Brexit sense acord són els principals obstacles per al creixement econòmic. Calia buscar una treva, però l'únic resultat de la cimera ha sigut un acord comercial entre els Estats Units i el Japó.
El president nord-americà, Donald Trump, també ha promés al primer ministre britànic, Boris Johnson, un acord comercial ràpid i ampli quan es materialitze el Brexit.
L'eixida del Regne Unit de la Unió Europea també ha estat present en la conversa entre Boris Johnson i el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, convidat personalment per Emmanuel Macron al sopar de comiat.
Precisament, el president francés ha donat la sorpresa de la cimera en convidar el ministre d'Afers Estrangers de l'Iran, tot un colp d'efecte per a forçar el diàleg sobre l'acord nuclear que els Estats Units van abandonar de forma unilateral.
La cimera també ha estat envoltada de diverses manifestacions de protesta organitzades per grups ecologistes i anticapitalistes que s'han saldat amb quasi una vintena de detinguts a la localitat veïna de Baiona.
Més llegit
-
Aspanion alerta que la nova llei de voluntariat posa en risc l'atenció psicosocial dels xiquets amb càncer
-
La predicció d'Aemet per a Nadal: fred i passat per aigua
-
Un assaig demostra de setze setmanes d'entrenament de força amb bandes elàstiques milloren la salut dels majors
-
Emergències entrega a la jutgessa de la dana l’esborrany de l’ES-Alert que no es va enviar el 29 d’octubre
-
Arana fa honor a la llei de l'ex i elimina el Villarreal de la Copa
-
PP i Vox aproven per lectura única la reforma del reglament de les Corts, primera llei del Consell de Pérez Llorca