França prepara el confinament de París i el nord per a frenar el virus
Amb més de 400 casos per cada 100.000 habitants, les restriccions s'anunciaran aquest dijous i entraran en vigor el cap de setmana.
El govern francés ha anunciat que a partir del cap de setmana s'enduriran les mesures per a frenar el coronavirus en dues regions del país, Île de France, la capital del qual és París, i Hauts de France, a la frontera amb Bèlgica, segons ha dit el portaveu del govern, Gabriel Attal, en roda de premsa després de la reunió del Consell de Ministres.
Attal no ha avançat en què consistiran les noves disposicions, que anunciaran aquest dijous el primer ministre, Jean Castex, i el ministre de Sanitat, Olivier Véran, però sí que ha indicat que aquestes podrien anar des d'un confinament domiciliari els caps de setmana, com s'aplica ja en dos departaments, fins a un tancament més estricte.
Amb prop de 1.200 pacients hospitalitzats en ucis, la regió parisenca és la que té la major taxa d'incidència del país. El govern considera que França viu una forma d'una tercera onada del virus al país.
Attal ha constatat que la situació epidèmica ha empitjorat i ha destacat que la taxa d'incidència a la regió de París, que segons les últimes dades publicades fregava els 420 casos per cada 100.000 habitants, ha pujat un 20% en els últim dies. Així, ha avisat que hi haurà també noves mesures en set departaments limítrofs amb les dues regions en les quals s'enduriran les restriccions.
El govern, molt criticat per les autoritats locals en el primer tancament, que el van acusar d'actuar de forma centralitzada, defensa ara una estratègia per territoris. Ara com ara s'han injectat huit milions de dosis en un país amb 67 milions d'habitants.
Més llegit
-
Un mort i cinc ferits en un accident de trànsit a la CV-21, a l'Alcora
-
Lluna de sang a la Comunitat Valenciana: tot el que cal saber per a vore l’eclipsi lunar de hui
-
Descobrixen una finca amb actes taurins il·legals després que una vaqueta escape i talle l’AP-7
-
El llegat de Nino Bravo torna a brillar en una nit màgica al Roig Arena
-
Prop de 150 milions anuals i 500 llocs de treball directes: l'impacte econòmic del Roig Arena
-
Més calor diumenge a l'espera de pluges fortes entre dilluns i dimarts