Dues dones aconsegueixen entrar per primera vegada en un temple hindú a l’Índia
Centenars de manifestants d’extrema dreta han impedit durant mesos l’entrada a les dones en edat de menstruar.
Dues dones han entrat per primera vegada al temple hindú Sabarimala de Kerala, en el sud de l’Índia, des que al setembre el Tribunal Suprem va alçar la prohibició que hi havia a les dones entre 10 i 50 anys, en edat de menstruar i, segons la tradició, considerades impures.
“Havíem enviat ordes a la policia perquè proporcionaren tota la protecció possible a qualsevol dona que volguera accedir al temple”, ha afirmat als periodistes el cap de govern de Kerala, Pinarayi Vijayan.
Les dues dones van accedir al temple de matinada i escortades per diversos agents de l’orde. En els últims mesos, desenes de dones han intentat sense èxit culminar el pelegrinatge a Sabarimala després que centenars de devots i manifestants de grups d’extrema dreta hinduista els ho impediren.
Imatges difoses per mitjans de Kerala mostren dues dones vestides de negre i amb els caps coberts amb mocadors accedint al temple entre una multitud d’homes, després d’haver realitzat l’ascensió de cinc quilòmetres des de la localitat de Pamba.
El primer ministre, en contra
La sentència del màxim òrgan judicial va arribar després d’una petició promoguda, el passat 2006, per l’Associació Índia de Joves Advocats. Aquesta decisió va deslligar les protestes dels creients en el déu cèlibe hindú Ayyappa, així com de la secció regional del Partit Popular Indi del primer ministre, Narendra Modi, i de l’històric Partit del Congrés, que es van unir als devots durant les manifestacions per a impedir l’ascensió de dones al temple.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant