Les dues Corees ultimen una cimera destinada a millorar el diàleg amb els Estats Units
La desnuclearització ocuparà un espai clau en la trobada que protagonitzaran els líders coreans.
Les dues Corees ultimen els seus preparatius per la cimera de tres dies que a partir d’aquesta matinada mantindran els seus dos líders en el nord. S’espera que la cita servisca per a reforçar llaços i desbloquejar el diàleg Piongyang-Washington sobre desarmament.
La desnuclearització del règim ocuparà un espai clau en la trobada que protagonitzaran a Piongyang el president sud-coreà, Moon Jae-in, i el líder del nord, Kim Jong-un, tal com ha assegurat el cap de gabinet a Seül, Im Jong-seok.
Des de la declaració conjunta signada en la cimera que es va produir el mes juny d’aquest any, on ambdues parts es comprometien a treballar pel desarmament, els avanços reals han sigut escassos.
L'assessor del president sud-coreà per a afers exteriors, Moon Chung-in, considera que es deu a la "falta de confiança" entre ambdues parts i que "existeixen diferents percepcions" sobre el pes que tenen les concessions que cada costat ha realitzat fins al moment.
D'una banda, Piongyang ha desmantellat la seua base de proves atòmiques i gran part d'un centre de llançament de projectils, tot i que no ha permés cap inspecció que verifique l'abast d'aquestes operacions.
D’altra banda, Seül i Washington, han congelat indefinidament els exercicis militars que tant irriten el règim, però tampoc han garantit que aquesta suspensió siga definitiva.
Per a trencar aquesta situació, "Moon demanarà a les dues parts que aborden el diàleg de manera valenta i imaginativa", ha explicat l'assessor d'exteriors del president sud-coreà.
Quant als llaços intercoreans, s'espera que els dos veïns, que es mantenen tècnicament en guerra des de fa més de 65 anys, concloguen la cimera amb la signatura d'algun tipus d'acord concret per a rebaixar tensions militars a la frontera.
Més llegit
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Pluja més forta i continuada per a dijous
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
El pas de Regina deixarà pluja dèbil a les comarques centrals i al nord, vent de gregal al sud i pols en suspensió
-
La xarxa troncal d'hidrogen travessarà cent municipis de la Comunitat amb un gasoducte de 400 quilòmetres que connectarà amb Catalunya i Múrcia
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia