Detingut l'expresident de Filipines a instàncies del TPI per crims contra la humanitat
Rodrigo Duterte, de 79 anys, està acusat de milers d'assassinats extrajudicials durant la seua campanya contra les drogues
La policia de Filipines ha detingut l'expresident Rodrigo Duterte en aplicació de l'orde d'arrest del Tribunal Penal Internacional, que l'acusa de crims contra la humanitat, pels assassinats extrajudicials durant la seua campanya contra les drogues.
L'arrest s'ha produït a l'Aeroport Internacional Ninoy Aquino de Manila en arribar Duterte des de Hong Kong, on va participar en un acte electoral previ als comicis del pròxim 12 de maig. Al matí, l'oficina d'Interpol de la capital filipina va rebre la còpia oficial de l'orde d'arrest.
El polític, de 79 anys, va ser examinat per un equip mèdic després de ser detingut. Segons l'equip presidencial, gaudeix de bona salut.
L'exmandatari va dur a terme una guerra contra les drogues durant el seu mandat, entre el 2016 i el 2022, en què van morir unes 6.000 persones en operatius antidroga i execucions extrajudicials, segons les xifres de la Policia, encara que algunes organitzacions no governamentals locals eleven esta xifra a més de 30.000.
El 2019, Duterte va retirar a Filipines del Tribunal Penal Internacional per a evitar ser processat. Dos anys després, el tribunal va vincular les autoritats i les forces de seguretat als crims.
La família del gallec Diego Bello celebra la detenció
Entre aquells que han celebrat la detenció de Duterte hi ha la família de l'empresari corunyés Diego Bello, assassinat a Filipines en 2020 en el marc d'una suposada operació antidrogues. Esperem que l'orde del TPI es complisca i que l'expresident s'enfronte a un procés judicial que jutge el seu comportament criminal durant el seu mandat", ha manifestat a Efe l'oncle de Bello, Francisco Lafuente.
El gallec, de 32 anys, va ser assassinat en la matinada del 8 de gener de 2020, després de diverses pressions contra els seus negocis d'hostaleria. Les conte el documental Justícia per a Diego Bello.
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Cauen 210 bombones de butà en rebentar una roda del camió que les transportava per l'A-7
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Hugo Duro rescata un punt contra el Sevilla (1-1)
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit