El centre guanya per la mínima a Irlanda, però el Sinn Féin intentarà formar govern
Mary Lou McDonald, successora de Gerry Adams, inicia contactes amb formacions minoritàries per a construir un executiu progressista.
El recompte ha confirmat la victòria del centrista Fianna Fáil, del líder de l'oposició Micheál Martin, en les eleccions generals celebrades dissabte a Irlanda. Martin ha obtingut 38 dels 160 escons en joc, un més que l'esquerrà Sinn Féin, l'antic braç polític del ja inactiu IRA.
Amb tot, el resultat ofereix l'oportunitat als republicans del Sinn Féin, que dirigeix Mary Lou McDonald, de posar fi al bipartidisme que ha regit el país els últims 80 anys. El Fine Gael del primer ministre, el democratacristià Leo Varadkar, ha aconseguit 35 escons en els comicis.
Amb aquests resultats, i en absència de majoria absoluta, McDonald ha iniciat ja contactes amb altres formacions minoritàries, com els verds o els laboristes, i amb diputats independents i esquerrans per a tractar del formar un govern progressista.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo