Trump i Zelenski tenen una reunió a Roma "molt productiva" per a la Casa Blanca i "potencialment històrica" segons Ucraïna
Els dos líders havien previst continuar les converses esta vesprada, però finalment Trump ha abandonat Roma després del funeral
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha tingut una reunió "molt productiva" a Roma amb l'homòleg ucraïnés, Volodímir Zelenski, poc abans d'assistir al funeral del papa Francesc a la plaça de Sant Pere del Vaticà, segons ha anunciat la Casa Blanca. És la primera trobada cara a cara després de la baralla del febrer, màxima expressió de les seues desavinences sobre la guerra d'Ucraïna.
La trobada entre els mandataris l'ha avançada en un primer moment la presidència d'Ucraïna, què ha indicat posteriorment que tenien prevista una altra reunió després del funeral, sense donar més detalls. Finalment, Donald Trump i la seua esposa, Melania, han abandonat Roma en avió vora les 13:00 hores, tancant la possibilitat de tornar a reunir-se amb el president ucraïnés.
Zelenski, posteriorment, ha definit la trobada com "una reunió molt simbòlica amb potencial de resultar històrica" en cas d'aconseguir els propòsits que hi han tractat. "Esperem resultats en tot el que hem parlat: protegir les vides de la nostra gent, un alto el foc complet i incondicional i una pau sòlida i duradora que evite una altra guerra", ha desenvolupat l'ucraïnés.
La reunió d'este matí ha tingut lloc en un moment molt tens de les relacions entre ambdós països per la reticència de Zelenski a l'hora d'acceptar els termes de pau plantejats per Trump, el qual no contempla la retirada de Rússia als territoris ucraïnesos que té sota control. Les imatges de la Presidència d'Ucraïna mostren Trump i Zelenski asseguts cara a cara a molt poca distància, enmig d'una sala apartada a la basílica de Sant Pere i, en una segona fotografia, apareixen amb el president de França, Emmanuel Macron, i el primer ministre del Regne Unit, Keir Starmer.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
-
Els metges es manifesten a València després de quatre dies de vaga per a exigir la retirada de l’esborrany de l’estatut marc
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions