La Cambra dels Comuns dona llum verda al Brexit
La norma, ratificada per una àmplia majoria, permetrà al Regne Unit trencar amb la UE el 31 de gener.
La Cambra dels Comuns ha donat llum verda per una clara majoria a la norma per a ratificar l'acord sobre els termes d'eixida del Regne Unit de la Unió Europea el 31 de gener.
Per 330 vots a favor i 231 en contra, la majoria absoluta del govern del primer ministre conservador Boris Johnson, s’ha imposat, com s'esperava, a la Cambra Baixa.
La legislació se sotmetrà ara a l'escrutini de la Cambra dels Lords, on l’executiu britànic no té una majoria assegurada i la tramitació podria patir retards. Si els Lords modifiquen el text, la legislació haurà de tornar a ser votada en els Comuns.
A partir del 31 de gener, i durant onze mesos, el Regne Unit es mantindrà integrat en les estructures comunitàries i complirà les normatives de la Unió Europea. Una vegada passat el període de transició, haurà d'entrar en vigor un nou tractat bilateral entre Londres i Brussel·les per a evitar un escenari semblant al d'un Brexit sense acord.
La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha advertit que és "impossible" negociar un tractat comercial complet en aquest període de temps, però Johnson ha subratllat que no té intenció de sol·licitar cap pròrroga.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Quatre dies més de calor
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Condemnen l'antic capellà de Biar a un any i mig de presó per agressió sexual a una menor