Almenys 6 morts i 31 desapareguts per una solsida al nord de Geòrgia
El desastre natural va arrasar amb un balneari del qual ja han sigut evacuades en helicòpter més de 200 persones
Almenys 6 persones han mort i 31 més es troben desaparegudes a causa d'una solsida que es va produir la nit de dijous al balneari muntanyenc de Shovi, al nord de Geòrgia. Els equips de rescat continuen la cerca dels desapareguts, segons ha informat el ministre d’Infraestructures del país caucàsic, Irakli Karseladze.
Segons els càlculs dels especialistes, la solsida va fer caure més de cinc milions de metres cúbics de terra i roques.
"És el major desastre natural a l'oest de Geòrgia del qual es té coneixement, a excepció del terratrémol que va ocórrer el 1991 a la regió de Ratxa", ha afirmat el geòleg Merab Gaprindashvili en declaracions a mitjans locals des de Shovi.
Segons l’expert, la solsida es va produir per la pluja torrencial dels últims dies, a què es va sumar la descongelació de dues glaceres de la serralada del Caucas, pròximes a Shovi.
Més llegit
-
El repte demogràfic s’accelera: en la pròxima dècada es jubilaran 579.900 persones i només un terç entraran al mercat laboral
-
L'oratge juga a favor de l'extinció del foc a Galícia, Castella i Lleó i Extremadura
-
La Fiscalia investiga si els municipis devastats per l'onada d'incendis tenien plans de prevenció
-
L’incendi de la serra d'Espadà està estabilitzat i sense flama
-
L'Audiència de Castelló condemna dos hostalers per explotar laboralment dos migrants sense permisos
-
Un accident entre tres vehicles deixa més de set quilòmetres de retencions a l’A-7, a Paterna