Activistes denuncien almenys vint civils morts per atacs contra l'última zona rebel de Síria
L'Observatori Sirià de Drets Humans alerta que el nombre de víctimes mortals podria augmentar perquè hi ha més de 40 ferits.
L'Observatori Sirià de Drets Humans denuncia que almenys vint civils, entre ells huit xiquets, han mort aquest dissabte en atacs de l'exèrcit de Síria i el seu principal aliat, Rússia, contra diverses poblacions de la província d'Idlib. La zona, al nord-est del país, és l'últim bastió de les faccions opositores al govern de Damasc.
L'ONG alerta que el nombre de víctimes mortals podria augmentar en les properes hores, ja que hi ha més de 40 persones ferides pels atacs, que han colpejat edificis residencials, un col·legi i una mesquida a Al Barah.
Els també anomenats Cascs Blancs han denunciat a través de les xarxes socials que "bombardeigs bàrbars del règim -sirià- i russos han tingut com a blanc els pobls de Jabal al Zawiya des del matí".
L'exèrcit de Síria i els aliats reprengueren les operacions militars a Idlib a mitjans de novembre, després que en agost les suspengueren arran d'un alto el foc que va acabar amb l'ofensiva que havia llançat Damasc a l'abril.
El president se Síria, Bashar al-Assad, ha assegurat reiteradament que recuperarà el domini de tot el territori sirià, inclòs Idlib, majoritàriament controlada en l'actualitat per l'Organisme d'Alliberament del Llevant, l'agrupació en què participa l'exfilial síria d'Al Qaeda.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Mascletà en directe del dimecres 18 de març de les Falles 2026 de València
-
Carmen Prades tanca una ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
L'Iran ataca Tel-Aviv per a venjar-se de la mort d’Ali Larijani mentre Israel continua bombardejant Beirut
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
18.03.2026 | 90 minuts