Més de 200.000 fidels omplin Sant Pere del Vaticà en la missa de dol per Francesc
És la segona de les nou celebracions eucarístiques en senyal de dol pel pontífex
Més de 200.000 fidels, majoritàriament joves i adolescents, han omplit la plaça de Sant Pere del Vaticà i la limítrofa Via della Conciliazione per a assistir este diumenge a la segona missa de dol pel papa Francesc, oficiada pel cardenal Pietro Parolin.
Fonts policials han informat que tant la plaça de Sant Pere com els voltants estan "completament saturats", per la qual cosa s'ha ordenat el tancament dels accessos enmig d'un ampli dispositiu de seguretat. Esta missa és la segona dins del cicle de l'anomenada novena, les nou celebracions eucarístiques en senyal de dol pel pontífex, mort dilluns amb 88 anys.
La presència massiva de joves en la missa es deu també a la celebració del Jubileu dels Adolescents, que en molts casos ja havien planejat viatjar a Roma per a la canonització de l'italià Carlo Acutis, conegut com el "sant millenial", i posposada després de la defunció del papa.
Sota un sol radiant, milers de voluntaris i membres de les forces de seguretat s'han vist obligats a tancar els accessos a l'inici de la Via della Conciliazione al voltant de les 10:00, mitja hora abans del començament de la missa, després de constatar que s'havia arribat al màxim de la capacitat.
Més de 250.000 devots van participar dissabte en el funeral pel papa Francesc, que es va celebrar abans del festeig fúnebre que va traslladar les restes fins a la basílica de Santa Maria Major, on ha sigut soterrat.
El temple ha obert la porta este diumenge perquè els fidels passen a visitar la senzilla tomba en la qual reposa el cos de Francesc.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
Els morts en accidents de trànsit augmenten un 92% este estiu a la Comunitat Valenciana
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica