La Xina autoritza l’entrada del raïm de taula del Vinalopó
A més d’Alacant, els més beneficiats seran els productors de Múrcia, Aragó, Andalusia i Castella-la Manxa.
El govern xinés ha autoritzat l’entrada de raïm de taula i les importacions podrien començar d’una manera immediata. S'obri així la porta d’un mercat potencial de 1.386 milions d’habitants al raïm de taula del Vinalopó.
Les autoritats del país asiàtic compleixen així l’acord a què van arribar amb el govern espanyol el novembre de l’any passat, el qual ha posat en marxa la maquinària per a preparar els enviaments durant la campanya de Nadal.
A més d’Alacant, els més beneficiats per aquesta mesura seran els productors de Múrcia, Aragó, Andalusia i Castella-la Manxa. La Xina produeix 11 milions de tones de raïm de taula, però les importacions tenen un gran valor i s’estima que en els pròxims anys s’incrementarà el consum. De fet, el valor de la venda de fruita espanyola a la Xina ja ha passat dels 1,3 milions d’euros el 2014 fins a superar els 49 d’enguany.
L'autorització, que no inclou la pansa, s’ha aconseguit després de diversos anys de negociacions. Segons el Ministeri d’Agricultura, ha sigut necessari superar moltes dificultats tècniques fins a aconseguir-ho, perquè la Xina “és un país extremadament exigent en matèria fitosanitària”.
Més llegit
-
Mor un jove de 29 anys en un taller de Morella en caure-li una part d’un camió
-
Vox designa Ignacio Garriga per a negociar amb el PP el relleu de Mazón
-
La jutgessa de la dana reclama al pàrquing que aporte en tres dies el justificant de Vilaplana
-
Una jove de dèsset anys se suïcida a Torrevieja
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
Un motorista mort i dos persones que anaven en patinet ferides en un accident a València