La xilel·la s'estén i ja afecta 72 municipis de les comarques d'Alacant i dos de València
Agricultura ha adoptat mesures fitosanitàries urgents d'erradicació i control per a evitar la propagació de la plaga.
Un total de 74 municipis valencians, 72 de les comarques d'Alacant i dos de València, estan afectats totalment o parcial per la plaga de la xil·lela fastidiosa, segons l'última actualització de la Conselleria d'Agricultura.
En total, hi ha 51 municipis de les comarques del sud que estan afectats de forma íntegra i altres 21 de forma parcial, mentre que Oliva i Vilallonga, a la Safor, estan afectades parcialment.
Agricultura ha adoptat mesures fitosanitàries urgents d'erradicació i control per a evitar la propagació de la xilel·la de la subespècie múltiplex, i té convocades ajudes indemnitzatòries als propietaris de les parcel·les agrícoles i als proveïdors de material vegetal afectats per la plaga.
51 poblacions totalment afectades
Estan totalment afectats els municipis d'Alcalalí, Almudaina, Altea, Balones, Benasau, Beniarbeig, Beniardà, Benidoleig, Benifato, Benigembla, Benillup, Benimantell, Benimarfull, Benimassot, Benimeli, Benissa, Bolulla, Callosa d'en Sarrià, Calp, Castell de Castells, Dénia, el Castell de Guadalest, el Poble Nou de Benitatxell i el Ràfol d'Almúnia.
També el Verger, els Poblets, Fageca, Famorca, Gata de Gorgos, Gorga, la Nucia, la Vall d'Alcalà, la Vall de Laguar, Llíber, Millena, Murla, Ondara, Orba, Parcent, Pedreguer, Polop, Quatretondeta, Sagra, Sanet i els Negrals, Senija, Tàrbena, Teulada, Tollos, Tormos, Xàbia i Xaló.
A més, estan parcialment afectats l’Atzúbia, Alcosser de Planes, Alcoleja, Beniarrés, Benidorm, Benilloba, Cocentaina, Confrides, Finestrat, l'Alfàs del Pi, l'Alqueria d'Asnar, l'Orxa, Muro d'Alcoi, Orxeta, Pego, Penàguila, Planes, Sella, la Vall d'Ebo, la Vall de Gallinera i la Vila Joiosa, a les comarques d'Alacant.
Tractaments obligatoris
Les mesures fitosanitàries d'erradicació i control que estableix la UE i que són d'obligat compliment consisteixen a realitzar tractaments insecticides i contra les plantes que puguen albergar la plaga en un radi, com a mínim, de 100 metres al voltant dels vegetals infectats. Aquests s'han d'arrancar i destruir in situ en un termini màxim de quinze dies.
Més llegit
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Els pares de la fallera major infantil: "Són més de mil actes i Marta ens tombarà a tots, segur"
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
Més vist
Més escoltat
-
02.03.2026 | 90 minuts
-
02.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Àlex Vidal i la cuina d’Origen
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
02.03.2026 | Cadena de valor | Volkswagen assegura tota la producció inicial de la gigafactoria de Sagunt
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
02.03.2026 | ContrÀpunt