La mitat dels jóvens de 26 a 34 anys que viu amb els seus pares no pot llogar ni comprar vivenda
El preu desbocat i els baixos ingressos dificulten l’emancipació segons l'INE, especialment entre els col·lectius més vulnerables
La dificultat d'accés a la vivenda és la barrera principal que reté els jóvens a casa dels pares, segons publica l'última Enquesta de Condicions de Vida (ECV) que elabora l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Concretament, el 47,3% dels jóvens de 26 a 34 anys que convivien amb els seus pares el 2025 afirmen que no s’havien emancipat fins ara perquè no podien permetre's comprar o llogar una vivenda.
Un 13% dels jóvens assegura que està estalviant per a poder independitzar-se. En total, el 44,3% de les persones de 26 a 34 anys vivia amb els pares l’any passat, amb més incidència entre els hòmens (50,8%) que entre les dones (37,5%). Si abaixem el llindar d'edat, les xifres de convivència familiar pugen significativament: el 67,1% dels jóvens de 18 a 34 anys encara viuen a casa dels pares, una xifra que arriba fins al 93,4% si ens fixem només en els de 18 a 25. A més, un 23,6% dels de 26 a 34 anys ni tan sols s’ha plantejat emancipar-se.
Jóvens amb rendes baixes, els principals afectats
La renda marca diferències clares: el 55,5% dels jóvens amb ingressos inferiors a 6.000 euros anuals viu amb els progenitors, davant del 29,4% dels que superen els 24.000 euros.
Pel que fa a la formació, les diferències són menors: el 45,2% dels jóvens sense estudis universitaris viu amb els pares, davant del 43,6% dels titulats.
D’altra banda, el 7,6% de la població de 16 o més anys ha buscat vivenda en l’últim any sense èxit. El principal obstacle és el preu: el 67,2% el considera excessiu. Altres factors, com ara no complir requisits o no trobar una vivenda adequada, tenen un pes molt menor.
La recerca infructuosa és més freqüent entre la població jove i entre les persones nascudes fora de la Unió Europea, i es concentra especialment en comunitats com les Balears, Madrid o les Canàries.
Més llegit
-
Les famílies d’acollida tindran prioritat per a adoptar els menors que acullen
-
Amb bats de beisbol i passamuntanyes: catorze investigats a Alginet per amenaces i càntics racistes contra els àrabs
-
Ontinyent decreta dos dies de dol per la mort de dos veïns després de caure un cotxe al riu Clariano
-
Un virulent incendi en una campa crema un camió cisterna abandonat al costat de l'A-3, a Mislata
-
Transports aprova el projecte de connexió directa entre la V-30 i l’A-3 a València per 56 milions
-
Dos morts i un ferit greu en un accident a Ontinyent després de caure un cotxe al riu Clariano
Més vist
-
25.04.2026 | Moros i Cristians d'Alcoi: entrada cristiana | Primera part
-
25.04.2026 | Moros i Cristians d'Alcoi: entrada mora | Primera part
-
27.04.2026 | Entrevista LNM Sònia Cebrián
-
25.04.2026 | Moros i Cristians d'Alcoi: entrada mora | Segona part
-
26.04.2026 | Informatiu nit
-
27.04.2026 | Informatiu migdia | L'oratge