‘Boom’ hoteler a la Comunitat Valenciana: se’n construiran 126 més en els pròxims tres anys
La patronal hotelera descarta que es tracte d’una bombolla i parla d'una adaptació ordenada a la demanda
La Comunitat Valenciana construirà 126 hotels amb més de 9.000 habitacions en els pròxims tres anys. Només a València hi ha 40 projectes ja en marxa que suposen quasi 4.000 noves habitacions. Alguns ho veuen com una bombolla que podria esclatar, però des de la patronal hotelera neguen esta possibilitat i parlen d'una adaptació ordenada a la demanda. “A la Comunitat Valenciana ja s’ha demostrat que s’està creixent amb molta mesura i planificació, que és la clau per a un correcte desenvolupament”, assegura la directora executiva d’Hosbec, Maite García.
La inversió hotelera, per exemple a la província de València, és la més alta dels últims cinc anys. En el primer semestre del 2025 es van invertir més de 62 milions d'euros, més del doble del que es va invertir en tot el 2024.
Espanya lidera la inversió hotelera al mercat europeu, amb un increment del 7% el primer semestre, i es confirma com pol d'atracció al mercat mundial. “Hem de continuar treballant perquè troben que les nostres destinacions són eixos llocs segurs on poder invertir i tindre projectes de desenvolupament”, assegura García.
Segons el sector immobiliari, només a València calen 10.000 places hoteleres per a cobrir la demanda actual.
Més llegit
-
La Policia d'Elx precinta més de 7.500 botelles de begudes alcohòliques en establiments que les venien a menors
-
El terratrémol de Colòmbia ja deixa 224 morts i més de 668 ferits
-
Així pots saber si l’ombra taparà el Sol al lloc on veges l’eclipsi
-
Estes són les zones on els núvols amenacen la visibilitat de l'eclipsi
-
El Ministeri d’Igualtat requerix l’Ajuntament de Sagunt i la Federació de Penyes pel cartell on un bou sotmet una dona
-
Mor una turista britànica de 66 anys en un accident de vol nàutic a Benidorm