Les vendes de la indústria valenciana cauen un 9,7% interanual a l’agost
L’indicador no estava en taxes negatives des del gener, segons dades de l’INE.
La xifra de negocis de la indústria de la Comunitat Valenciana va baixar un 9,7% a l’agost respecte al mateix mes de l’any passat, segons dades que ha publicat aquest dilluns l’Institut Nacional d’Estadística (INE). L’indicador no estava en taxes negatives des del gener i, a més, és el major descens des del juliol del 2016.
La Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb major descens, només per darrere de les Illes Balears, que ha patit una caiguda del 12,6%.
A més, les entrades de comandes de la indústria valenciana van baixar un 2,6% el mes d’agost passat respecte al mateix mes del 2018. Aquest indicador no estava tampoc en taxes negatives des del gener.
Dades negatives també a Espanya
En tot Espanya, la xifra de negocis de la indústria va baixar un 3,6% el mes d’agost passat respecte al mateix mes de 2018, mentre que les entrades de comandes del sector es van desplomar un 4,5%, segons l’INE, cosa que suposa el major descens d’aquest indicador des del juliol del 2016.
Amb la dada interanual d’agost, tant la facturació com les comandes de la indústria tornen a Espanya a taxes negatives després d’haver-se incrementat al juliol un 3,1% en els dos casos.
Més llegit
-
Mercadona anuncia una setmana més de vacances per als seus treballadors i una paga extra
-
Empat insuficient per a tancar l'any (1-1)
-
El PSPV nomena la gestora d'Almussafes després d'apartar de la militància l'alcalde per la denúncia d'assetjament
-
La valenciana és la segona autonomia amb la taxa més elevada de víctimes de violència masclista durant l’estiu
-
Comença la instal·lació dels primers mòduls destinats a restaurants a la platja de la Malva-rosa
-
Els líders de la UE acorden finançar a Ucraïna amb 90.000 milions d'euros el 2026 i 2027