Els tractors tornen a denunciar pels carrers del centre de València la precària situació que viu el camp
La marxa critica les polítiques agràries de la UE, com el Pacte Verd Europeu “i, especialment, el tractat UE-Mercosur”
Entre 35 i 40 tractors han col·lapsat des de les 09:00 hores el centre de la ciutat de València. Es tracta d’una nova protesta dels llauradors que causa molts problemes en el trànsit, però que consideren necessària per a donar visibilitat a la precària situació que viu el camp i que, diuen, encara serà “pitjor” amb les polítiques climàtiques.
La Plataforma en Defensa dels Llauradors i Ramaders de l'Horta de València, integrada en la Unió d'Associacions del Sector Primari Independents (Unaspi), ha convocat esta marxa, que va des de l'entrada a València en la carretera de Barcelona fins al carrer Xàtiva, "d'acord amb tots els moviments agraris a Europa en contra de les polítiques agràries de la UE i, especialment, en contra del tractat UE-Mercosur". L'aplicació d'este tractat, asseguren, suposaria una "ruïna total" per a l'agricultura i "la pèrdua de la sobirania alimentària" en Espanya i Europa.
En el seu manifest, Unaspi assegura que "el sector primari espanyol està al límit" per culpa dels "canvis legislatius" de la Unió Europea i "la signatura d'acords de lliure comerç que ens porten competència deslleial". Així, assenyala que segons els dos últims censos agraris de l'INE (2009-2020), Espanya ha perdut 74.925 explotacions agràries (-7,6%) i 73.054 explotacions ramaderes (-30,1%).
És la segona tractorada en dos setmanes. La protesta busca també conscienciar polítics i consumidors de la importància d'aquells productes valencians que poden estar en perill d'extinció.
Més llegit
-
Una allau mata tres esquiadors, dos d'ells coneguts muntanyencs i influenciadors
-
Mor una jove de 25 anys en l'incendi d'una vivenda a Crevillent
-
Carlos Mazón recupera el seu cap de gabinet, José Manuel Cuenca, com a assessor en l'oficina de l'expresident
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "Hi ha poca probabilitat de trobar-los vius"
-
Primera estrena del 2026: ‘Cantem!’, el nou concurs diari d’À Punt
-
Sis persones rescatades, dos d'elles en estat greu, en l'incendi d'un edifici a Crevillent