Els torroners assumeixen l'alça del preu de la llum per a mantindre el preu al consumidor
El president dels fabricants, José Manuel Sirvent, anticipa que el cost extra s'haurà de repercutir en la campanya següent si la situació perdura
Els costos de la producció de torró no paren d'augmentar, però els fabricants no repercutiran el preu al consumidor en aquesta campanya de Nadal. Ho ha confirmat a Les notícies del matí el president de l'Associació de Fabricants de Torró, Derivats i Xocolate de la Comunitat Valenciana, José Manuel Sirvent.
Assegura Sirvent que els preus estan fixats amb mesos d'antelació i per això no incorporaran les distorsions del mercat. Entre les més recents i importants hi ha una caiguda de la producció de la mel, per part dels apicultors valencians i l'augment del preu de la llum. Aquest segon factor està repercutint també en el cost de materials, com el cartó i el plàstic dels embalatges, que contribueixen a reduir un poc més el minvant marge de beneficis del torró. "Ens hem vist lluitant per preus en elements que estaven oblidats des de la dècada dels 90 i pensàvem que no tornarien", s'ha lamentat.
Sirvent assegura que aquestes tensions no afectaran la qualitat del producte almenys en els de Denominació d'Origen, ja que aquest segell de qualitat obliga a respectar els processos de producció i les matèries primeres. No obstant això, assegura que si la situació perdura els preus pujaran inevitablement. "Enguany els fabricants assumim els costos i el consumidor tindrà preus semblants, però en la campanya pròxima haurem de fer-ho", adverteix el portaveu dels torroners.
Més llegit
-
L'incendi de la Font Roja s'ha originat en una comunitat religiosa d'Ibi
-
El foc crema el cim del Menejador al parc natural de la Font Roja, un dels tresors naturals valencians millor conservats
-
Detenen un home per atropellar i ferir de gravetat un home i els dos fills de 2 i 5 anys en un pas de vianants de Xàbia
-
Les flames obliguen a desallotjar els masos i cases rurals a l'entorn de la Font Roja
-
Tanquen al bany la platja del Marenyet de Cullera per presència de bacteris
-
Almenys díhuit persones estan atrapades en una mina il·legal d’or a Colòmbia