Els taxistes convoquen noves protestes a l’abril i maig a les tres províncies contra “l'intrusisme de les VTC”
S'organitzaran concentracions el dimecres 29 d'abril, el dijous 7 de maig i el divendres 15 de maig
Les associacions representatives del taxi de la Comunitat Valenciana han acordat convocar protestes setmanals a Alacant, València i Castelló contra "l'intrusisme de les VTC i la falta de mesures eficaces per part de l'Administració". Així, s'organitzaran concentracions de taxis el dimecres 29 d'abril, el dijous 7 de maig i el divendres 15 de maig, han detallat les associacions en un comunicat conjunt.
El sector ha denunciat que la Conselleria d'Infraestructures "endarrerix tancar el buit normatiu que patim des de la primavera del 2025, data en què va prometre aprovar un decret llei" sobre la mobilitat. Les associacions han denunciat que en les últimes setmanes han patit "aldarulls violents entre conductors de VTC i de taxis" en diversos punts de la Comunitat Valenciana.
Segons els taxistes, "cada dia hi ha més vehicles negres i plataformes a les zones urbanes" i "se seguixen concedint VTC", mentre les associacions no tenen "cap informació respecte de les concessions ni dels requisits que s'estan requerint".
"En el passat s'han aprovat decrets llei en pocs dies. En l'últim any s'han concedit més de 800 VTC a la Comunitat Valenciana i n'hi ha sol·licitades més de 5.000, que també eixiran al carrer si ho continuen retardant. El taxi continuarà lluitant pel seu futur, més de 9.000 famílies de taxistes senten que no en tenen", han assegurat les juntes directives.
Més llegit
-
La jutgessa assumix que Mazón no va tindre responsabilitat de coordinació en la dana
-
Els sindicats valoren començar la vaga indefinida l'11 o el 25 de maig
-
Busquen un agressor sexual múltiple de Castelló desaparegut fa quinze dies a València
-
Canvi dràstic en l'oratge: descens brusc de les temperatures i torna el gregal
-
El govern espanyol aprova el projecte de llei que reduïx la jornada docent i el nombre d'alumnes per classe
-
El cantant Dani Miquel anuncia que li han diagnosticat un limfoma