El Suprem determina que el bitcoin no són diners a l'efecte de responsabilitat civil
Confirma els dos anys de presó imposats per estafa a un empresari que es va quedar les criptomonedes de cinc xicotets inversors.
El Tribunal Suprem ha establit que la criptomoneda bitcoin no pot ser considerada diners ni tindre tal consideració legal a l'efecte de responsabilitat civil. No obstant això, en la seua primera sentència per una estafa amb bitcoins, considera que sí que es pot utilitzar com un actiu immaterial de contraprestació o d'intercanvi en qualsevol transacció bilateral en la qual els contractants ho accepten.
Així, confirma els dos anys de presó imposats per estafa a l'administrador únic de l'empresa Cloudtd Trading & Devs, que es va quedar les criptomonedes de cinc xicotets inversors. En la sentència afirma que no es pot ordenar la devolució de les criptomonedes, tan sols la del seu equivalent en euros.
El magistrat Pablo Llarena explica que, per més que la prova justificara que el contracte d'inversió s'haguera fet entregant els bitcoins i no els euros que van transferir a l'acusat, "no es pot acordar la restitució dels bitcoins, i allò adequat és indemnitzar els perjuís en la forma que es va indicar en la sentència d'instància".
L'alt tribunal desestima així tant el recurs de cassació presentat per les cinc persones estafades com també l'interposat pel condemnat contra la sentència recorreguda, que ha sigut confirmada íntegrament.
Més llegit
-
Un accident a l'A-7 a Bétera causa més de catorze quilòmetres de retenció en sentit Barcelona
-
El València, golejat, no compareix al Johan
-
Sueca torna a convertir-se hui en l'epicentre de la gastronomia en el 64é Concurs Internacional de Paella Valenciana
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Temperatures en ascens i ruixats dispersos als Ports i l'Alt Maestrat en l’inici de la segona quinzena de setembre
-
Mor un home en l'explosió de gas d'un bar de Vallecas, amb almenys 25 ferits