Sánchez anuncia que presentarà el projecte de pressupostos la setmana que ve
El president del govern espanyol afirma que seran una aposta per la igualtat entre els permisos de paternitat i maternitat.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest diumenge, 7 d’octubre, que la setmana pròxima es presentarà el projecte de pressupostos. Sánchez ha assegurat que aquest serà una "aposta clara" per la igualtat entre els permisos de paternitat i maternitat, i per la universalització de l'educació de zero a tres anys.
En una breu intervenció, el president de l’executiu espanyol ha afirmat que el govern "està en forma, avança i aconseguirà les metes que es proposa, i una és la igualtat".
El president ja va avançar el divendres passat, 5 d’octubre, que la seua intenció era presentar el projecte de pressupostos malgrat l'amenaça del president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, de retirar-li el suport si en un mes no presentava una proposta de referèndum a Catalunya.
Respecte d'això, la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, ja havia avançat aquesta setmana en el Senat que en els pressupostos es reduirà l'IVA dels productes d'higiene personal femenina del 10 al 4 per cent, i que el propòsit del govern espanyol és aconseguir que els pressupostos de 2019 siguen "més socials, igualitaris i redistributius".
Igualtat entre homes i dones
Sánchez ha fet aquestes declaracions a l’inici d’una carrera d’obstacles per la conciliació i la corresponsabilitat. En aquest sentit, ha afirmat que hui corre una cursa, “però governar, més que una carrera d'obstacles, és una carrera de fons en la qual cal aconseguir les metes".
El president ha considerat que, si en aquesta legislatura s'aconsegueix una llei d'igualtat entre homes i dones i posar fi a la bretxa salarial, "haurem fet moltíssim pel progrés i per la prosperitat, i aquest és el compromís que tenim", ha afegit Sánchez.
Per últim, Pedro Sánchez ha puntualitzat que la corresponsabilitat és "un dret de les mares i un responsabilitat dels homes". "Fem-ho possible entre tots", ha conclòs.
Més llegit
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Mor una dona de 76 anys després de quedar atrapada amb la cadira de rodes en l'elevador del seu xalet a Xàbia
-
Detenen el presumpte agressor del treballador municipal de Xilxes, que continua hospitalitzat
-
El Consell aprova este divendres el decret llei que ordenarà el sector del taxi i els VTC
-
Educació cita els sindicats diumenge per a reprendre les negociacions
-
Comença el juí per una violació en grup amb submissió química a Cullera