Els productors del Vinalopó estimen que es consumiran dos milions de quilos de raïm en saquets per Cap d'Any
La denominació d'origen del raïm del Vinalopó qualifica d'"estranya" la campanya del 2023: altes temperatures i bon funcionament dels mercats
La producció inscrita en la denominació d'origen de raïm del Vinalopó ha estat de 36 milions de quilos (9% menys que el 2022), però estima que es consumiran dos milions de quilos de raïm de taula de la vall del Vinalopó Mitjà la nit de Cap d'Any. La producció es destina tant al mercat nacional (aproximadament un 75% del total), com a l'internacional, de manera que la mateixa Unió Europea n'és la principal destinació.
La DOP ha qualificat d'"estranya" la producció d'aquest 2023 per la climatologia i el comportament dels mercats. La incidència de les altes temperatures ha seguit la tendència del 2022 i ha afectat la producció de la collita amb una baixada d'entre el 15 i el 25 % en totes les varietats, segons ha explicat la DOP en un comunicat.
No obstant això, els mercats sí que han funcionat correctament, sobretot en aquesta segona part de la campanya, marcada per una demanda a l'alça en comparació amb la pròpia del 2022 tot i l'impacte que la inflació continua tenint.
La DOP, que té un total de 33 operadors certificats, ha destacat que l'ús de la marca de certificació de la denominació d'origen ha suposat per als petits productors i comercialitzadors de la zona "una eina molt útil a l'hora de posicionar millor el seu producte en el mercat i de diferenciar-lo d'altres competidors".
Així doncs, ha posat l'accent en la necessitat de diferenciar el producte perquè s'identifique correctament en el mercat i que arribe al consumidor conscienciat que valora un origen i una qualitat certificats. D'aquesta manera, s'eviten fraus i confusions que perjudiquen el mateix consumidor i tot el sector.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
L'anomenat piròman del Saler reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València