Puig vol polítiques d'incentius a curt termini per a mitigar l'impacte de l'ERO de Ford
El president de la Generalitat confia que la negociació col·lectiva reduïsca el nombre de persones afectades.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha compartit amb els periodistes la seua preocupació sobre l'anunci de la direcció de Ford d'aplicar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per a 400 persones de la plantilla d'Almussafes. "Lamentem que aquesta siga la decisió", ha explicat Puig, que ha manifestat la seua confiança que el pacte entre la direcció i el comité d'empresa reduïsca el nombre de persones afectades, per a les quals ha reclamat el màxim respecte als seus drets laborals per part de la multinacional.
El cap del Consell ha reconegut que el sector automobilístic es troba en una situació "complicada", però considera que, tot i l'ERO, "Ford manté l'aposta per la Comunitat Valenciana i això fa que tigna que ser competitiva". Puig aposta per noves polítiques d'incentius que a curt termini ajuden a recuperar el mercat de la compravenda de vehicles "traent del mercat els vehicles més contaminants". En aquest sentit, ha anunciat una reunió el pròxim dilluns per a avaluar projectes d'incentius i de col·laboració públic i privada per a estimular diferents sectors de l'economia valenciana i alhora per a mitigar el possible impacte del coronavirus.
Negociació col·lectiva per a reduir l'ERO
El comité d'empresa de la factoria ha anunciat que plantejarà la direcció mesures alternatives als acomiadaments i que confia en el fet que la negociació col·lectiva amb l'empresa reduïsca el nombre de persones afectades.
Una posició semblant manté el Clúster d'Empreses d'Automoció de la Comunitat Valenciana. En un comunicat ha reivindicat la “necessitat d'aprofundir en la flexibilitat laboral i així poder mantindre la continuïtat de les empreses”, la qual cosa, segons entenen, permetria a la factoria valenciana “adequar els recursos humans a la demanda i a la càrrega de treball”.
Més llegit
-
Inspecció de Treball visita els tallers fallers dos setmanes abans de la Plantà
-
El coordinador del Centre de Trasplantaments: “Una donació de cinc òrgans regalaria 55 anys de vida a unes altres persones”
-
La Guàrdia Revolucionària de l'Iran remarca que l'estret d'Ormuz està tancat i diu que incendiarà qualsevol vaixell que intente passar-hi
-
La Galania exalça Ana Colón Sastriques com a reina infantil de la Magdalena 2026
-
La guerra dels Estats Units i Israel contra l'Iran s'estén al Líban i Xipre
-
L'Ibex-35 perd un 4,55% i el preu del gas natural es dispara un 24% per les tensions al Pròxim Orient