Els preus espenten la competitivitat internacional d’Espanya
La competitivat-preu millora en comparació amb la UE, l’OCDE i els països Brics.
L’economia espanyola va tancar l’any 2019 amb una millora de la competitivitat-preu respecte de la Unió Europea, l’OCDE i els països Brics (Brasil, Rússia, Índia, Xina i Sud-àfrica), segons l’índex de tendència de competitivitat (ITC).
Més específicament, en el quart trimestre de 2019, l’ITC mostra una millora de la competitivitat de l’1,1% enfront de la UE-28, del 2,4% amb relació a l’OCDE, i del 5,4% respecte dels Brics.
La Secretaria d’Estat de Comerç estima que el guany de competitivitat es deu a la moderació dels preus a Espanya i a la depreciació de l’euro enfront de les divises d’aquells països comunitaris que no pertanyen a la zona euro.
Així mateix, en termes de costos laborals, l’ITC d’Espanya va registrar una millora del 3,2% respecte de la UE.B
Més llegit
-
Mercadona anuncia una setmana més de vacances per als seus treballadors i una paga extra
-
Una tractorada denuncia a València la inacció de les administracions davant de la pèrdua de rendibilitat del camp
-
Empat insuficient per a tancar l'any (1-1)
-
El PSPV nomena la gestora d'Almussafes després d'apartar de la militància l'alcalde per la denúncia d'assetjament
-
La valenciana és la segona autonomia amb la taxa més elevada de víctimes de violència masclista durant l’estiu
-
Els líders de la UE acorden finançar a Ucraïna amb 90.000 milions d'euros el 2026 i 2027