Directes
Ara en la televisió
A LA SACA
Ara en la ràdio
AÇÒ NO HO SABIES T.2 (reemissió)

El president de la patronal hotelera: "La segona quinzena d’agost estarà per damunt del 85% d’ocupació"

Fede Fuster, al capdavant d'Hosbec, reconeix l’encariment dels productes turístics i ho atribuïx a l’increment dels costos, com l’energia o els sous

12.08.2025 | Entrevista LNM Fede Fuster, president d'Hosbec

Una ocupació turística que superarà el 85% durant la segona quinzena d’agost, un període que està marcat pel mercat nacional i l'última hora. Són les previsions de la patronal hotelera de la Comunitat Valenciana, d’Hosbec, que ha compartit el seu president, Fede Fuster, en Les notícies del matí.

Després d'una primera quinzena positiva quant a l'ocupació, durant la segona meitat del mes les dades d’allotjaments seran semblants a les de l’any passat, sembla que fins i tot a València, una ciutat que a principis d’este estiu encara es ressentia de la reputació tacada per la dana.

Milloren les expectatives a València

Segons Fede Fuster, la capital del Túria començava la campanya turística de l’estiu amb dades inferiors a les de l’any passat per la crisi reputacional que ha comportat la riuada, però segons assegurava, sembla que comença a eixir d’este efecte: “L’ocupació a la ciutat de València, des de la dana, no acabava d’arrancar, no hem traslladat al mercat nacional i internacional que la ciutat està bé. Però ara, per a la segona quinzena d’agost, l’ocupació estarà per damunt del 85%, la qual cosa suposaria xifres semblants a les de l’any passat”, explicava durant la seua intervenció en Les notícies del matí.

La situació de València no és extrapolable a la resta del nostre territori. Les ciutats més turístiques del litoral presenten unes xifres entre el 85 i el 87% d’ocupació, segons el president d’Hosbec. Es referia a municipis com Gandia, Peníscola, Calp o Benidorm. Però les xifres també són molt bones en altres ciutats que tradicionalment atrauen menys turistes, com són Benicàssim, Santa Pola o l’Alfàs del Pi, i en municipis d’interior, entre els quals citava Montanejos o Cinctorres.

No obstant això, i quan falten a penes tres dies perquè comence el pont d’agost, “que és com la final de la Champions del turisme” de la Comunitat Valenciana, les xifres encara podrien repuntar un poc, ja que els nostres allotjaments reben, sobretot, turistes nacionals, que solen confiar molt en les reserves de l'última hora. “En els pròxims dies es vendrà el poquet que queda”, en referència als llits encara disponibles.

En referència als preus dels productes turístics, que enguany deixaran les vacances més cares de la història, el president de la patronal esgrimia que s’han encarit perquè també ho han fet els costos: “Els preus són més cars perquè les despeses han pujat”, defensava. “És cert que estem davant de les vacances més cares de la història, però no guanyem rendibilitat, han pujat els costos energètics, l’alimentació, les nòmines, que han fet que els treballadors guanyen capacitat adquisitiva”, enumerava el representant d’Hosbec.

També et pot interessar

Veure totes les activitats