Parc Sagunt ven una parcel·la de 380.000 m² a Inditex per 64,9 milions d’euros
El terreny, situat al Parc Sagunt II i destinat a un gran projecte logístic, està al costat de la gigafactoria de PowerCo, de Volkswagen
Espais Econòmics Empresarials (EEE), amb la participació del 50% per a la Generalitat i Sepides, ha firmat la venda d’una parcel·la de 381.804 metres quadrats al parc empresarial Parc Sagunt II a la mercantil Alveston ITG, del grup Inditex, per un import de 64,9 milions d’euros.
La parcel·la, destinada a un gran projecte logístic, està situada al costat de la gigafactoria de bateries de PowerCo, de Volkswagen, que està en construcció i preveu iniciar l’activitat el 2026, segons ha informat la Generalitat.
La directora general de Projectes Estratègics de la Generalitat, Ester Olivas, ha destacat que l’operació representa “un pas clau” en la consolidació de Parc Sagunt II com un dels grans centres logístics i industrials de l’arc mediterrani, així com un pol d’innovació i desenvolupament industrial de la Comunitat Valenciana.
Segons Olivas, el nou projecte, sumat al de PowerCo, reforça el paper d’este parc empresarial de Sagunt com un dels principals centres industrials d’Espanya.
Impuls a la reindustrialització
Olivas ha assegurat que un dels eixos de l’acció del Consell és l’impuls de la reindustrialització, no sols mitjançant el suport al teixit productiu propi, sinó també amb l’atracció d’inversions i de grans projectes empresarials que fomenten l’activitat econòmica i la creació d’ocupació de qualitat.
La superfície restant de la parcel·la, 618.398 metres quadrats, podrà adquirir-se completament o de manera parcial. Per a això, s’han previst quatre lots de 164.407 m², 388.377 m², 32.816 m² i 32.690 m².
El procés de comercialització de la parcel·la, amb una superfície total d’un milió de metres quadrats, es va iniciar a l'agost del 2025 amb un preu mínim d’eixida de 160 milions d’euros.
El novembre del 2025, Espais Econòmics Empresarials va adjudicar la parcel·la IN1-C a Alveston ITG per un total de 64,9 milions d'euros, una operació que s’acaba de firmar ara.
Dins de l’estratègia de captació d’inversions, al desembre es va aprovar la publicació de nous plecs de comercialització de parcel·les situades a Parc Sagunt II, que regulen la venda de la resta del sòl disponible.
Més llegit
-
Pérez Llorca anuncia que Educació posarà demà damunt de la taula una nova proposta per tractar de frenar la vaga
-
Andrea, mare de Neizan, indemnitzada per negligència mèdica: “Almenys servirà perquè ell tinga la millor qualitat de vida possible”
-
Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards i cancel·lacions de trens de Rodalia i Mitjana Distància
-
La comunitat magribina de Crevillent fa una crida a la convivència i demana respecte a les dones
-
Una valenciana, a bord del vaixell amb el brot d'hantavirus: "Ho estem passant molt malament"
-
Avís taronja al litoral nord d'Alacant i litoral sud de València per a este dijous per intensitats de 40 l/m² en només una hora
Més vist
Més escoltat
-
06.05.2026 | Amunt i avall | Quarta Part
-
05.05.2026 | L'hora de la cultura | Festival Xalar a l’Alt Maestrat i "Teló de Fons"
-
05.05.2026 | “Choriza May. El discurs de la reina”, el documental de la dragqueen valenciana més internacional
-
06.05.2026 | Les notícies del migdia
-
05.05.2026 | 90 minuts
-
05.05.2026 | ContrÀpunt