El nombre de treballadors valencians afectats per un ERTO ja supera els 200.000
Fins al moment s’han presentat 36.760 expedients de regulació temporal d’ocupació al nostre territori.
L’allau d’expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) per la crisi del coronavirus no dona treva a la Comunitat Valenciana. Així, entre el 12 i el 30 de març, la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha rebut 36.760 sol·licituds que afecten 210.942 treballadors i treballadores.
La Direcció Territorial de València continua sent la que més expedients ha registrat, 17.538, que afecten 87.824 treballadors. La segueix Alacant, amb 14.536 expedients per a 71.312 persones, i Castelló, amb 4.355 ERTO que n’afecten 19.629.
A la Direcció General de Treball, on els registren les empreses amb centres de treball en més d’una província, s’han presentat 331 ERTO per a 32.177 treballadors.
Durant la suspensió del contracte, la persona treballadora continua vinculada a l’empresa, però sense dret a percebre el sou, ni la resta de complements, com ara pagues extres o vacances. A més, acabada la situació excepcional, es reincorporarà a l’empresa, i no perdrà l’antiguitat a l’efecte d’acomiadament, ja que la suspensió del contracte és per una causa aliena al treballador.
Més llegit
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló
-
El 80% del professorat aposta per mantindre la vaga mentre que Educació i sindicats tornen a negociar este diumenge
-
Calculadora | Descobrix la teua nota final de la PAU i a quina carrera pots accedir amb ella
-
Tres setmanes de vaga i novena reunió: quin és l’estat de l’acord entre sindicats i Educació?
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Tres universitats valencianes fan una crida a l'entesa per a "recuperar la normalitat en el sistema educatiu valencià"