Destituïts els caps de Rodalies i de manteniment d'Adif pels problemes a la xarxa de Catalunya
Els problemes també són quotidians a la xarxa valenciana de Rodalia: un problema de senyalització ha causat retards d'una hora en els combois amb destí a València
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha destituït el director operatiu de Rodalies, Josep Enric García Alemany, i al director general d'explotació i manteniment d'Adif, Raúl Míguez, després de les interrupcions del servei a Catalunya. El secretari d'Estat, José Antonio Santano, ha demanat als presidents de Renfe i Adif que s'assumiren responsabilitats, amb el coneixement del ministre del ram, Óscar Puente. Santano ha presentat aquests cessaments com un "punt d'inflexió" en l'operativa de Rodalies i en la percepció que es té d'aquest servici a Catalunya.
Estes dimissions arriben després d'una setmana negra per a la mobilitat ferroviària a Catalunya, amb problemes diaris en la xarxa, la mort d'un maquinista a Gelida (Barcelona) en un sinistre amb 37 passatgers ferits, dies amb el servei suspés i innombrables incidències que han continuat este dilluns, quan estava previst que s'anara recuperant la normalitat. Tot amb tempesta política per l'accident d'Adamuz (Còrdova), que deixa 45 morts, en el rerefons.
De l'EMT de València a gestionar Rodalies
García Alemany, enginyer de camins, canals i ports, va assumir el càrrec el març de l'any passat en substitució d'Antonio Carmona, l'actual portaveu i responsable de Relacions Institucionals de Renfe a Catalunya. Abans havia exercit de director general de l'EMT de València.
Raúl Míguez, que és també enginyer de Camins, Canals i Ports, treballava des de 2004 en Adif, on ha assumit diversos càrrecs de responsabilitat, com a adjunt en la direcció de Gabinet de Presidència o subdirector de l'oficina de seguiment del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Des del 2025 era el director general d'operacions i explotació.
Una setmana negra en mobilitat
L'anunci arriba després d'una setmana negra per a la mobilitat ferroviària a Catalunya, amb un accident mortal dimarts passat a Gelida (Barcelona), diversos dies amb el servei suspés i innombrables incidències en tota la xarxa que han continuat este dilluns, quan estava previst que s'anara recuperant la normalitat. "Estem indignats, no pot ser, és intolerable que un se'n puge a un tren per a anar al treball i que aquest es pare en la primera estació; no s'ho mereixen els catalans", havia denunciat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya, Sílvia Paneque, abans dels cessaments. L'oposició també ha demanat la dimissió de Paneque, que ha demanat "unitat" als partits per a trobar solucions.
Retards d'una hora cap a València
El degoteig dels problemes a la xarxa catalana corre en paral·lel amb incidències a altres servicis de rodalia, com el valencià, els usuaris del qual són testimoni de retards diàriament. Este mateix dilluns una afecció en una senyalització ha causat més d'una hora de demora en els combois que es dirigien cap a l'estació del Nord de València, segons ha informat Adif.
Més llegit
-
Nacho Cotino, director d’À Punt Ràdio
-
Controlat l'incendi declarat en un camp de futbol de Burjassot
-
S'entrega a Sueca un home que confessa haver matat l'amic del fill, de tretze anys
-
Sueca viu el segon dia de dol oficial mentre la investigació espera els resultats de l’autòpsia del menor assassinat
-
Minut de silenci a Sueca per a recordar Àlex, el xiquet de tretze anys assassinat dissabte
-
Un ciberatac, entre les possibilitats que estudia Transports com a causa de la caiguda dels Rodalies de Catalunya