Lladró i sindicats acorden l'ERO que suposarà 76 acomiadaments
34 d'aquests corresponen a treballadors que s'acullen a la prejubilació.
La direcció de l'empresa Lladró i els representants sindicals han arribat a un acord davant de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que finalment suposarà l'acomiadament de 76 treballadors: 34 en Porsa, 29 en Lladró SA, huit en Daisa i cinc en Arte y Porcelanas. 39 dels acomiadaments corresponen a treballadors nascuts entre 1957 i 1960, de 59 i 62 anys, que s’han presentat voluntaris per a prejubilar-se.
Finalment l'ERO, que haurà de ser aprovat per una assemblea de treballadors dilluns que ve, es tanca amb la indemnització de 20 dies per any treballat i una compensació extra que afegeix l'empresa durant 24 mensualitats, 12 més de les quals l'empresa oferia inicialment. L'emblemàtica firma de porcellana pretén que l'ERO millore la competitivitat de la companyia, mentre que els sindicats viuen amb incertesa la situació generada amb l'ERO.
Juan Vicente Llull, del sindicat CCOO, ha estat el responsable de la negociació de l'ERO amb l'empresa i ha assenyalat a Les notícies del migdia que aquest ve causat per "un canvi de model productiu i un canvi d'oferta al mercat". Llull és escèptic amb el que passarà en el futur i preveu noves reunions amb la direcció de la firma l'any que ve.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall