L'IPC anual es manté en el 2,2 % al setembre per tercer mes consecutiu
En l’evolució dels preus ha influït l'estabilitat del cost dels aliments i begudes no alcohòliques.
L'Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 0,2% al setembre en relació amb el mes anterior i manté estable la seua taxa interanual en el 2,2%, la mateixa que al juliol i a l'agost, segons l'indicador avançat publicat per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Segons l’INE, en l’evolució dels preus, ha influït el cost dels aliments i de les begudes no alcohòliques, en contrast amb la pujada que van experimentar els preus de l'electricitat.
Si es confirma la taxa interanual de setembre, serà el 25 mes seguit que l'IPC interanual té una taxa positiva i això implica que els preus són hui un 2,2% superiors als de fa un any.
En termes mensuals, l'IPC va pujar un 0,2% al setembre, la mateixa tendència que es va registrar en el mateix mes de 2017.
Per la seua banda, la variació mensual de l'indicador avançat de l'IPC es va situar al setembre en el 0,6%.
L'INE publicarà les dades definitives de l'IPC de setembre el pròxim 11 d'octubre.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura