L’exconseller del Banc de València es defensa i evita respondre a la Fiscalia
El judici es prolongarà, almenys, fins divendres, quan està previst que es practiquen les proves pericials propostes.
L'exconseller delegat de Banc de València Domingo Parra s'ha desmarcat de la presumpta administració deslleial en la concessió d'un préstec promotor de 4,9 milions a una societat afí a la qual hauria estat vinculat econòmicament i personalment.
En la primera sessió del judici, Parra ha rebutjat respondre a les acusacions, inclosa la Fiscalia Anticorrupció, que demana per a ell tres anys i mig de presó i una indemnització de 510.000 euros per al Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB), que en 2013 va injectar 4.500 milions a l'entitat llevantina, més tard adquirida per CaixaBank.
El fiscal del cas, Alejandro Cabaleiro, només ha pogut consignar les seues preguntes al jutge central penal, José María Vázquez Honrubia, després de la negativa de Parra. No obstant això, l’ha interromput en alguna ocasió en senyal de protesta per les insinuacions abocades sobre ell.
Durant la sessió també han intervingut els presumptes responsables a títol lucratiu, els quals, segons fonts presents a la declaració, han admés haver mantingut amb l’exdirectiu uns llaços més estrets del merament professional.
El judici es prolongarà, almenys, fins divendres, quan està previst que es practiquen les proves pericials propostes. Aleshores, les parts exposaran les seues conclusions definitives en el seu torn d'informe.
Més llegit
-
Retencions quilomètriques al 'bypass' per dos accidents, un en cada sentit
-
L'Ajuntament i el port impulsen un gratacel de 108 metres a la Marina de València
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Reobrin el pont del mas de Sabater de Picassent després de la reconstrucció pels danys de la dana
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules