L'empresariat valencià demana allargar la vida de les nuclears per a garantir l'autonomia energètica
Els veïns de Cofrents també volen que la central continue oberta perquè dona treball i servicis a la comarca
L'empresariat valencià insistix en la necessitat d’allargar la vida útil de les centrals nuclears per a reforçar l’autonomia energètica. El president de la Cambra de Comerç de València, José Vicente Morata, va traslladar anit al ministre d’Economia esta reivindicació i va remarcar que “és urgent augmentar l’autonomia energètica comptant amb l’energia nuclear que ja tenim”.
La central nuclear de Cofrents, que té previst tancar en el 2030, és la principal font de generació elèctrica a la Comunitat Valenciana. El 2024 va aportar el 45% de tota l’energia produïda al territori, l’equivalent al consum de dos milions de llars. Des que es va posar en marxa el 1984, ha subministrat electricitat a l’equivalent de 90 milions de llars.
Els experts defensen una combinació entre energia nuclear i renovables per a disposar d’un sistema potent i sostenible, alhora que alerten de la necessitat de gestionar adequadament els residus nuclears.
Els veïns de Cofrents volen que continue la central
Entre els veïns de Cofrents, en canvi, no hi ha debat: hi ha unanimitat a favor d’allargar al màxim el funcionament de la central, que consideren essencial per al treball i els servicis de la zona.
L’Ajuntament també dona suport a la continuïtat, ja que dels 9.500 habitants de la Vall d’Aiora-Cofrents, més de 2.000 depenen directament o indirectament de la central.
La plataforma Tanquem Cofrents, però, alerta que “ja té 41 anys, és una central envellida i, per tant, poc segura”, i reclama que la tanquen dins del calendari previst.
Més llegit
-
L'alacantí atacat per un tauró a les Maldives celebra el primer mes casat després de la tragèdia: "No hi havia millor persona amb qui travessar la tempesta"
-
Dotze sismes d'una magnitud màxima de 3,5 es deixen sentir a la Vall d'Albaida i la Costera
-
Quatre detinguts pel presumpte crim violent de l'empresari Jesús Tavira als afores d’Alacant
-
Detenen una alumna de 14 anys d’un institut d’Alacant per vendre cocaïna rosa a companyes del centre
-
Llibertat provisional amb mesures cautelars per al conductor del vehicle que va caure al Clariano i va causar la mort de dos ocupants
-
Ja està confirmat: la vaga en l'ensenyament valencià començarà l'11 de maig