L'economia valenciana podria recuperar-se de l'impacte de la dana sobre el PIB en menys d'un any, segons el BBVA
L'entitat preveu que enguany la reactivació de l'activitat i les mesures per la dana deixen el creixement econòmic de la Comunitat Valenciana en el 2,7%
Un informe del BBVA presentat este dimecres destaca que l'economia valenciana es podria recuperar dels efectes de la dana en menys d'un any. L'entitat bancària preveu que de cara al 2025 el creixement econòmic de la Comunitat Valenciana quede en un 2,7% per la reactivació de l'activitat i les mesures aprovades per la dana.
Segons el BBVA, el PIB de la Comunitat Valenciana podria quedar per damunt de la mitjana espanyola gràcies a les mesures per a la recuperació i també gràcies als esforços del sector privat.
L'informe conclou que l'impacte més significatiu de la dana s'ha produït en l'àmbit local i que els efectes han sigut més limitats a escala de l'economia espanyola.
Tot i estes bones previsions, assenyalen que l'evolució dependrà, i molt, del fet que les ajudes arriben a temps i en la forma i la quantitat promeses.
D'altra banda, el director territorial Est de BBVA, José Manuel Mieres, ha reiterat este dimecres que el trasllat de la seu social del Banc Sabadell des d'Alacant a Catalunya "no canvia res" en l'arribada a "bon terme" de l'oferta pública d'adquisició, l'opa, ni en les "bondats" que l'operació suposa "per al conjunt d'Espanya".
Així ho ha assenyalat durant el desdejuni informatiu a València en què s'ha presentat l'informe de la situació de la Comunitat Valenciana, quan els mitjans li han demanat que valore la decisió de Banc Sabadell de traslladar la seu social a Catalunya, on estava abans del 2017.
Més llegit
-
El València Basket, primer semifinalista de la Copa del Rei
-
Sanitat investiga un brot de gastroenteritis en un centre escolar de Castelló amb 25 menors afectats
-
Renfe programa 58 serveis d’autobús al corredor mediterrani entre Vinaròs i Castelló per obres d’Adif
-
El jutge ja té les proves contra l'ex DAO de la Policia Nacional acusat d’agressió sexual
-
Barcala denuncia una "campanya bruta" contra ell i la família i defensa la legalitat del pis públic adquirit per la dona el 2006
-
Xilxes acomiada María José i Noemí, la mare i la filla assassinades esta setmana