L'anomenada 'economia blava' proposa una explotació sostenible de la mar
Ximo Puig visita les instal·lacions de Baleària al port de Dénia i aposta per impulsar la cogestió pública i privada en el negoci nàutic.
L'anomenada economia blava planteja una explotació sostenible de la mar com a motor de creixement i innovació. A la Comunitat Valenciana està experimentant un creixement notable en els últims anys, amb tot tipus de negocis, grans i menuts, que es generen al voltant de la mar. De fet, ja hi ha vora 500 empreses vinculades al sector nàutic i ciutats com Dénia viuen en bona part de les activitats que nodreixen aquesta economia.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha visitat el port d'aquest municipi i les instal·lacions de la companyia valenciana Baleària. A més, ha mantingut una reunió amb l'associació nacional d'empreses nàutiques que, només a la Comunitat Valenciana, generen vora 200 milions d'euros en ingressos. El president ha destacat el creixement de l'economia blava i la necessitat d'unificar estratègies entre la gestió publica i les empreses privades dins d'aquest sector. Precisament, el port de Dénia és el més gran de tots els de titularitat autonòmica, per la qual cosa Puig ha dit que apostarà per un model de gestió que done més participació als operadors locals.
Dénia és una de les destinacions preferides per a la navegació d'oci i genera centenars de llocs de treball cada any. I la Comunitat valenciana és, darrere de Catalunya, les Balears i Andalusia, la quarta en nombre d'empreses i llocs de treball dins de la nàutica. També es una de les preferides com a destinació per als amants de la navegació.
A banda de la visita a Baleària, el president de la Generalitat ha estat també en l'edifici de l'antiga llotja, que en aquests moments està en procés de rehabilitació, a més de fer un recorregut en l'embarcació solar La Panseta.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2026
-
Fins quan serà festiu el 24 de juny a la Comunitat Valenciana?
-
Comença el rodatge a València d’un documental sobre Carlos Berlanga participat per À Punt
-
Menys fogueres en la Nit de Sant Joan: consulta en quines platges està prohibida l’encesa
-
Troben empresonat a Picassent un conductor que en va suplantar un altre en un control de drogues a Terol
-
L'Audiència de València absol el 'ionqui dels diners' i quatre acusats més pels contractes de la Regidoria de Cultura de València
Més vist
-
22.06.2026 | Ofrena de les Fogueres d'Alacant 2026 | 22:30 h - 23:30 h
-
22.06.2026 | Ofrena de les Fogueres d'Alacant 2026 | 21:30 - 22:30
-
21.06.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
22.06.2026 | Ofrena de les Fogueres d'Alacant 2026 | 20:30 - 21:30
-
22.06.2026 | Ofrena de les Fogueres d'Alacant 2026 | 19:30 - 20:30
-
22.06.2026 | Informatiu nit
Més escoltat
-
22.06.2026 | ‘Que nada nos pare’, el curt que visibilitza l’acompanyament en el càncer a través de l’esport
-
22.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
22.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
22.06.2026 | Cadena de valor | La intel·ligència artificial guanya pes en l’economia valenciana
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico