La indústria ceràmica estrena el primer forn que funciona amb energia elèctrica
El forn elèctric d'Equipe Cerámicas permetrà a esta empresa estalviar 1.500 tones de CO₂ a l'any
Innovació en el sector ceràmic. La província de Castelló té el primer forn que funciona amb energia elèctrica, i no amb gas, i que està destinat al procés de producció d'esta indústria. Este forn elèctric permetrà que no s'emeten 1.500 tones de CO₂ a l'any. És el resultat d'un projecte de col·laboració entre l'Institut de Tecnologia Ceràmica i la Universitat Jaume I. Perquè siga una realitat, la Generalitat Valenciana ha invertit vora 900.000 euros.
Esta tecnologia pionera, desenvolupada per l'Institut Tècnic Ceràmic, és el primer pas per a la descarbonització del sector tauleller, pilar fonamental de l'economia de la província de Castelló. L'empresa pionera que ha posat en marxa esta tecnologia és Equipe Cerámicas, a Figueroles, fabricant especialitzat en peces de xicotet format.
Des de l'empresa, el president Rogelio Vila ha destacat que la posada en funcionament d'esta innovació "suposa un gran pas endavant en la millora de la sostenibilitat en esta indústria".
Més llegit
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló
-
El 80% del professorat aposta per mantindre la vaga mentre que Educació i sindicats tornen a negociar este diumenge
-
Calculadora | Descobrix la teua nota final de la PAU i a quina carrera pots accedir amb ella
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Tres universitats valencianes fan una crida a l'entesa per a "recuperar la normalitat en el sistema educatiu valencià"
-
Tres setmanes de vaga i novena reunió: quin és l’estat de l’acord entre sindicats i Educació?