La incertesa sobre el Brexit sobrevola Cevisama
La ministra d’Indústria assegura que Espanya està preparada per a l’eixida del Regne Unit, el tercer comprador del taulell valencià.
Fira València ha obert les portes a la 37 edició de Cevisama, la cita anual del sector ceràmic, equipament de bany i pedra natural. Un sector que s’ha vist obligat a reinventar-se per les noves tecnologies i que enguany mira amb incertesa la desacceleració de les vendes globals del 2019 i les possibles conseqüències del Brexit, ja que el Regne Unit va ser, l’any 2017, la tercera destinació d’exportacions espanyoles de taulell.
Davant aquestes inquietuds, el president de la Generalitat, Ximo Puig, i la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, han volgut llançar un missatge d’optimisme en la inauguració de la fira.
Puig ha posat en valor la “transició cap a la nova economia” que ha fet el taulell, que considera un actiu davant una conjuntura internacional que “no és favorable”. En aquest sentit, la ministra ha destacat que a Espanya “anem amb els deures fets” i s’han desenvolupat instruments i eines financeres per a mitigar els danys. “Incertesa n’hi ha, però Espanya està preparada per al Brexit”, assegura.
Ismael García, el vicepresident de la patronal taulellera Ascer, ha avançat que el Brexit ja ha suposat, l’any passat, un descens de l’1,6 per cent de les exportacions al Regne Unit, i confia que hi haja un acord suau que no perjudique el sector.
Energia més barata
En declaracions a À Punt, García també ha criticat que el cost de l’energia espanyola els resta competitivitat, quan països rivals com Itàlia tenen l’energia més barata. La presidenta del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Isabel Bonig, s’ha afegit a la petició d’una energia més barata a les empreses i s’ha manifesta en contra de la política fiscal del govern espanyol perquè, al seu parer, impostos com la taxa d’incineració de residus encareixen la producció de béns a Espanya respecte de les indústries d’altres països.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
04.07.2025 | Les notícies del migdia