Hotels més plens a juliol i setembre, i de dilluns a dijous: així està canviant el turisme en els últims estius
El vicepresident d’Hosbec advertix que podem estar davant d'un canvi de tendència, que portaria a defugir agost com a mes per excel·lència de les vacances
Agost afluixa i el cap de setmana també. És el que està percebent el sector turístic de la Comunitat Valenciana, que sembla estar a les portes d’un canvi de tendència pel que fa a les preferències dels que passen uns dies de vacances als hotels. “La demanda no està tan concentrada a l'agost”, afirma el vicepresident de la patronal hotelera de la Comunitat Valenciana, Javier Gallego. Els turistes també semblen fugir “de la concentració del cap de setmana” i els hotels tenen “millor ocupació de dilluns a dijous que de divendres a dissabte”, com ha assegurat el també representant del sector de l’hoteleria de Castelló dins d’esta organització este dimarts en Les notícies del matí.
“L’ocupació d’enguany al juliol és dos o tres punts més elevada que la d'altres anys i la d’agost, dos o tres punts per davall del que és habitual. La demanda no està tan concentrada a l'agost. També constatem que setembre ve més fort del que és habitual”, ha exposat basant-se en les xifres de reserves. Estos canvis en la demanda turística fan pensar a Hosbec que podem estar davant d'un canvi de tendència i que juliol i setembre guanyen pes quant a l'ocupació, en detriment d’agost.
No obstant això, Gallego s’ha mostrat caut i ha assegurat que no es pot confirmar este canvi de tendència fins que este patró es repetisca durant tres o quatre anys. El mateix passa en relació amb els dies de la setmana que els turistes escullen per a l'estada: “Tenim millor ocupació de dilluns a dijous que de divendres a diumenge. La demanda enguany tracta de fugir de la concentració del cap de setmana”, explica.
Un altre canvi que s’aprecia en el sector, en el cas concret de la província de Castelló, és la procedència del turisme. Hi ha més visitants del Regne Unit i d’Alemanya, però cadascú visita Castelló per motius diferents. Segons ha exposat el representant d’Hosbec, “el turista anglés busca més sol i platja, mentre que l’alemany està més interessat pel turisme de salut, com el que oferix Montanejos, el complex d’Orpesa o l’oferta de talassoteràpia de Benicàssim”, ha exposat el representant de l’hoteleria de Castelló en la patronal.
Així mateix, en esta província guanya cada vegada més pes l’oferta turística gastronòmica, que com indica Gallego, “comença a entrar en els circuits culturals”, encara que en este cas no condiciona tant el turisme que arriba a l'estiu.
D’altra banda, entre les circumstàncies particulars que enguany poden marcar la campanya turística, el vicepresident d’Hosbec esmenta la dana, que està incidint en la temporada a València, malgrat complir-se nou mesos de la catàstrofe. “L’impacte internacional encara dura, les ocupacions a València són més dèbils que l’any passat”, ha advertit durant la seua intervenció en Les notícies del matí Javier Gallego.
L’empremta de la dana no s’ha percebut, en canvi, ni en els hotels de Castelló ni tampoc en els d’Alacant, que més enllà de la mateixa setmana de la catàstrofe, no han vist afectades les reserves, com ha manifestat en Les notícies del matí el representant de la patronal.
Més llegit
-
Concentració a València per a tornar a exigir la dimissió de Carlos Mazón
-
La policia indonèsia troba el cadàver de l'espanyola desapareguda fa dos mesos
-
La directora financera d'una firma fructícola de València accepta dos anys de presó per estafar 154.000 euros
-
La Generalitat vacunarà "per primera vegada" les persones majors vulnerables contra el virus respiratori sincicial
-
Assassinen a tirs l'expresident del parlament d'Ucraïna Andri Parubi
-
Deu mesos després de la dana, tot se centra en la reconstrucció