Govern, patronal i sindicats negocien l’ampliació dels ERTO fins al 30 de setembre
La vicepresidenta Nadia Calviño va assenyalar que es flexibilitzarien els expedients per a facilitar la tornada al treball.
El govern espanyol manté la seua proposta als agents socials de prorrogar fins al 30 de setembre els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) tant per força major com per causes econòmiques, tècniques, organitzatives i de producció.
La reunió de la comissió de seguiment tripartida laboral, celebrada aquest matí, ha conclòs amb la intenció de l’executiu de remetre a patronal i sindicats una proposta d’acord amb l’objectiu de tancar com més prompte millor un document definitiu, assenyalen fonts del diàleg social.
El govern de Pedro Sánchez no té intenció d’esgotar el termini actual, el 30 de juny, dia fins que es van estendre les condicions dels ERTO quan es varen desvincular de l’estat d’alarma. Així, es podrien aprovar en Consell de Ministres de la setmana que ve o el dimarts 23 de juny “a tot tardar”, diuen les mateixes fonts.
La vicepresidenta i ministra per a Afers Econòmics, Nadia Calviño, ja va explicar que en la pròrroga dels ERTO s’afavoriria l’ajust en hores, en lloc de les suspensions d’ocupació per treballadors, per a fomentar la tornada al treball. “Anirem introduint elements de flexibilitat que maximitzen el ritme al qual es van reincorporant al treball a mesura que avança la desescalada”, va afirmar.
Més llegit
-
Tres persones ferides, més de 300 incidències i ratxes per damunt dels 150 km/h: els efectes del temporal
-
Abaten el porc senglar que ha causat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalència
-
Brot de pallola amb una trentena d'afectats adults a Alacant
-
Descobrixen un arsenal d'armes antigues i munició en una casa de camp d'Alzira
-
Condemna de vint anys de presó per a l'acusat de matar la mestra de Rafelcofer
-
Quatre dotacions de bombers treballen en l’extinció d’un incendi en una granja de Llombai