El govern espanyol respondrà l'ofensiva aranzelària de Trump amb "totes les mesures legals" a l'abast
El ministre d'Agricultura viatjarà el dimecres a Brussel·les per a abordar la situació amb la Comissió Europea.
L'executiu central reacciona a la guerra comercial oberta pels Estats Units i avança que defendrà els interessos de les empreses espanyoles amb "claredat i fermesa". En un comunicat fet públic aquest divendres, la presidència del govern rebutja "enèrgicament" l'anunci dels augments aranzelaris que vol aplicar l'administració Trump als productes europeus, de fins a un 25%, i avisa que activarà "totes les mesures legals" a l'abast per a vetlar pels interessos espanyols.
El govern de Sánchez assegura que treballarà en "estreta coordinació" amb la Comissió Europea. De fet, el ministre d'Agricultura, Luis Planas, es desplaçarà el dimecres a Brussel·les per a analitzar la situació amb l'executiu europeu i debatre els passos a seguir.
Des de Moncloa confien que en les pròximes setmanes el govern de Donald Trump canviarà d'opinió i retirarà l'ofensiva aranzelària. El 14 d'octubre se celebrarà una reunió clau on Brussel·les i Washington han de negociar i, per tant, la llista de productes gravats pels aranzels encara podria canviar.
Més llegit
-
Consulta les recomanacions d'Emergències davant de l'episodi de pluges d'este diumenge
-
La Safor concentra les acumulacions més grans del temporal, amb més de 146 l/m² a la Font d’en Carròs
-
Detenen a Alcossebre una dona reclamada pels Països Baixos per explotació sexual de menors
-
Carmen Serrano (CSIRT): “Per Nadal creix el risc perquè nou de cada deu ciberestafes són fraus amb compres per internet”
-
Els ritus funeraris demostren que en la fundació de València va participar població del centre d’Itàlia
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores