Ford recupera dilluns els dos torns de producció després d’acabar l’ERTO de força major
La factoria d'Almussafes tornarà a muntar 730 cotxes del model Kuga al dia
Ford reprendrà a partir del pròxim dilluns 2 de desembre els dos torns de producció de vehicles. Ho fa després de finalitzar l’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) per força major que s’aplica des de la DANA del passat 29 d’octubre.
El 30 de novembre acaba l’ERTO de força major en la planta valenciana, que ha estat fabricant vehicles en un únic torn al dia —de matí— amb una mitjana de 350 unitats. A partir del 2 de desembre, recupera els dos torns per a produir 730 cotxes del model Kuga diaris, com abans de la DANA, segons han informat fonts sindicals.
Amb la tornada als dos torns de producció —el matí i la vesprada— es reactiva el calendari d’aplicació de l’ERTO per causes productives que estava vigent des d’abans de la DANA a causa de l’excedent de 996 persones treballadores, després que la planta es quedara amb un únic model.
Este ERTO, aprovat a mitjans del passat mes de juliol, està vigent fins al 31 de desembre. Per esta raó, durant el mes de desembre aniran rotant les persones treballadores afectades, però no hi haurà dies d’aturada de la producció en la planta, segons han precisat fonts del sindicat majoritari de la planta, UGT.
Durant l’últim mes, hi ha hagut alguns dies d’aturada de producció a Ford Almussafes a causa de problemes en el subministrament de peces i components de proveïdors afectats per la DANA, com ara Industrias Alegre, ubicada a Albal, que va quedar devastada pel temporal.
La finalització de l’ERTO de força major serà comunicada a les autoritats laborals i a la Inspecció de Treball i Seguretat Social, segons s’ha acordat en la reunió de la comissió de seguiment que s’ha celebrat este dijous.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part