Fira València transforma 40.000 m² de coberta en un hort solar capaç d’abastir d'electricitat a 900 llars
La institució firal instal·larà 4.600 plaques fotovoltaiques i substituirà 18.000 llums per a reduir un 41% la factura energètica
Fira València ha iniciat les obres per a convertir 40.000 metres quadrats de les seues cobertes en un hort solar que generarà l’electricitat equivalent al consum de 900 habitatges. El projecte inclou també la substitució de 18.000 llums per models més eficients, amb una reducció del 65% en la potència instal·lada.
Quan les instal·lacions estiguen en marxa, a l'inici del 2026, la institució preveu estalviar un 41% de la factura energètica i evitar l’emissió de 500 tones anuals de CO₂, segons ha informat en un comunicat.
L’hort solar, situat sobre els pavellons 1, 2, 3 i 4, tindrà 4.600 plaques fotovoltaiques d’última generació que ocuparan una superfície de 12.000 metres quadrats, l’equivalent a dos camps de Mestalla. La potència instal·lada serà de 2.450 quilowatts, amb un estalvi estimat de quatre milions de quilowatts anuals.
Una inversió de 2,8 milions finançada amb fons europeus
Les obres, adjudicades a la UTE Ferrovial Energía–Iberdrola Clientes finalitzaran al final d’este any. La inversió total és de 2,8 milions d’euros, als quals s’afigen 131.000 euros corresponents al projecte d’enginyeria elaborat per Letter Ingenieros.
El projecte està subvencionat amb fons europeus Next Generation dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i s’emmarca en el Programa de Rehabilitació d’Edificis Públics (Pirep), que busca reduir almenys un 30% el consum d’energia no renovable.
El director general de Fira València, Mariano Clemente, ha destacat que es tracta d’una “inversió estratègica per al futur de la institució”, ja que “la sostenibilitat és un dels eixos centrals de la gestió actual”.
Més llegit
-
Localitzen amb vida la dona de 26 anys desapareguda a Favara
-
Puente admet com una “possibilitat innegable” que les marques en els trens siguen d'un defecte a les vies
-
Ordenen el sacrifici de 75.000 pollastres per un nou focus de la malaltia de Newcastle en una granja de la Vall d’Albaida
-
Retencions en diverses autovies d'accés a València, amb complicacions a la V-30, la CV-30 i la V-31
-
La xifra de víctimes per l’accident ferroviari s’eleva a 43 i només en queda una per identificar
-
Lactalis anuncia la retirada de llet infantil a Espanya i en dèsset països més
Més vist
Més escoltat
-
21.01.2026 | 90 minuts
-
21.01.2026 | Lorena Gascón explica com afrontar el dol i l’estrès després de tragèdies i accidents
-
20.01.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
20.01.2026 | Parlem amb Miguel Ángel Cairols sobre les festes de la Beata Inés de Benigànim 2026
-
21.01.2026 | Andreu Valor presenta el seu últim disc 'Els camins que elegim'
-
20.01.2026 | 90 minuts