Díaz firma amb els sindicats majoritaris la pujada del 5% del salari mínim fins als 1.134 euros
Treball convoca sindicats i patronal dijous que ve per a tractar la reducció de jornada fins a les 37,5 hores setmanals el 2025
La vicepresidenta segona del govern i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha firmat amb els secretaris generals de CCOO, Unai Sordo, i d'UGT, Pepe Álvarez, la pujada del salari mínim interprofessional (SMI) del 5% per a 2024, 54 euros més que en 2023, fins als 1.134 euros bruts mensuals en catorze pagues.
En l'acte de signatura de l'acord, del qual es van despenjar les patronals CEOE i Cepyme, Díaz ha agraït el compromís dels sindicats "amb el seu país" i ha animat els treballadors i treballadores que encara no cobren aquest salari a "defensar els seus drets".
Sordo ha urgit l'executiu estatal a regular la repercussió dels increments salarials a les empreses que liciten directament amb l'administració, així com a revisar els decrets que regulen l'SMI perquè les empreses no puguen aplicar la pujada salarial absorbint els plusos o complements dels treballadors.
Per la seua part, Álvarez ha subratllat que la pujada "té cara de dona i de jove" i ha destacat que l'SMI és un "gran instrument per al repartiment de la riquesa", a més, ha fet una crida a la patronal perquè no hi haja problemes en l'aplicació d'aquest increment.
Convocatòria a agents socials per a tractar la reducció de jornada
Durant l'acte, la ministra de Treball ha anunciat que dijous que ve, 25 de gener, arrancarà la taula de diàleg social amb la patronal i els sindicats per a abordar la reducció de jornada.
Aquest és un dels punts inclosos en l'acord del govern entre el PSOE i Sumar, i implica baixar la jornada laboral màxima legal sense reducció salarial per a establir-la en 37 hores i mitja setmanals en 2025, passant per les 38 i mitja en 2024.
L'acord també estableix que es constituirà una taula amb els interlocutors socials que avalue els resultats de la reducció i continue avançant en la disminució de la jornada legal tenint en compte les característiques dels diferents sectors d'activitat, l'evolució de la productivitat i les circumstàncies econòmiques.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
17.06.2025 | Laura Sánchez, CEEI València
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles